solros

Trådstartare
Ska köpa ett par nya till min nya, fina häst:) Vilket märke är bäst? Jag har mest haft Racing Tack och tycker de är ok. Har ett par Walsh också och de har skavt på alla hästar jag provat dem utom just denna men de sitter inte helt perfekt. Har även haft ett par JN som inte hade så bra passform.

Vill ha lätta och smidiga som inte blir tunga av vatten och inte skaver. Vilka toppgamascher finns det som jag missat?

Sv: Gamascher

Jag håller med om att Racing Tack är bäst...

Har några par billiga Finn Tack också som av nån outgrundlig anledning passar utmärkt på startpållan och tvååringen. Om de behöver skydd av läppen däremot så är de värdelösa.

Är Horflex mycket bättre än de "vanliga" Racing Tack? Jag har bara haft "vanliga", men har tittat lite på Horflex nu.

Finn Tack har jag inte provat, hoppar nog över dem. Min behöver nog inte flärp, hon slår inte på sig på kotan utan bara lätt på insidan av skenen. Men hon har ju inte gått superfort hos mig än så det får jag ju se...

Jag vet några som har dom, dom såldes ut för 500 i våran shop ett tag ( vet inte om det gäller fortfarade) dom är iallafall nöjda men det är tvååringar. Vet heller inte varför dom reas ut.

Finn Tack känns som B laget, har ett par såna och själva "kåpan" känns som den inte alls är stark och flärpen lever ett eget liv

Jag gillar dom helt enkelt för att jag inte gillar kardborre, då det slits ut så lätt om det är skitig bana, osv.
Fastnar också ofta en massa trådar och hö och skit i dom.

Sitter bra och håller bra, tycker jag :)

Jag vet några som har dom, dom såldes ut för 500 i våran shop ett tag ( vet inte om det gäller fortfarade) dom är iallafall nöjda men det är tvååringar. Vet heller inte varför dom reas ut.

Jag tror det kom en ny modell, de reades på fler ställen.

Jag tycker de verkar lätta och smidiga. Någon som har Horflex och är missnöjd?

Jag tror det kom en ny modell, de reades på fler ställen.

Jag tycker de verkar lätta och smidiga. Någon som har Horflex och är missnöjd?

JAg har ett par Horflex. De ligger för det mesta bara och blir inte använda.
De skaver på alla hästar jag haft dem på. De är tunga och klumpiga och besvärliga att sätta fast.

Ang Finn Tack. KAn bara hålla med övriga. De är billiga men håler inte, annars tycker jag passformen är hygglig.
Racing Tack helt ok
JN också helt ok.
Senast köpte jag ett par billiga (200 kr) märkeslösa gamascher. Sitter bra, skaver inte och är hela än så länge.

Wahlsten kommer med en ny gamasch i januari, med lite mindre flärp, lätt och ska visst kosta under 500!

JAg har ett par Horflex. De ligger för det mesta bara och blir inte använda.
De skaver på alla hästar jag haft dem på. De är tunga och klumpiga och besvärliga att sätta fast.

Ang Finn Tack. KAn bara hålla med övriga. De är billiga men håler inte, annars tycker jag passformen är hygglig.
Racing Tack helt ok
JN också helt ok.
Senast köpte jag ett par billiga (200 kr) märkeslösa gamascher. Sitter bra, skaver inte och är hela än så länge.

Hm, jag tycker att horflexen sitter perfekt, lätta att sätta dit och dom är hur lätt som helst. Däremot så skaver dom faktiskt lite på en av hästarna.

tycke alla skaver iallafall på min hst så jag ahr alltid powerflex under.
dessa har jag och är ganska nöjd. heter träningsgamasch men jag ahr dne i tävling och mjuka hemma
bilder_till_web_ll_trot_105.jpg

jag ahr haft en billigare variant wahlsten tror jag (typ 400:-?)den skavde inte men ytterskalet känndes för vekt ialalfall för dom som verkligen behöver lite bättre skydd

Jag undviker helst flexbandage under om jag kan hitta gamascher som inte skaver. Av det jag sett hittills så går hon knappt på sig alls. Är det Racing Tack den träningsgamaschen? Det är väl dom utan flärp som kallas träningsgamasch?

Det lutar lite åt vanlig Racing Tack nu.

Har du med massa spännen elller med kardborre? Jag trodde var var ganska lätta och inte blev tunga av vatten. Hmm.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 179
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
718
Senast: Miingla
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 026
Senast: lizzie
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 176
Senast: Mogge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka