Galoppsprång i serie?

Sv: Galoppsprång i serie?

ett normallångt, det första 5,5 m är för att man travar in och då blir det galoppsprånget kortare..

Det stämmer. 2,2 m är lagom avstånd att trava in på, hinderna är troligtvis inte så höga och då är 5,5 lagom till andra och 6,5 bra ut. Normalt avstånd på kombinationer är 6,5-7 m om hinderna är lite mindre och 7-7,5 på lite större hinder (för ett galoppsprång..)

och detta är ju en gymnastikövning, så då ska det ju vara kort så hästarna får ta i lite ;)

Det skulle han veta som var banbyggare i helegn på en tävling jag avr på..När ahn hade kombination med i 1 meter som avståndet låg på 7,5 meter:p.. var inte många som klarade det utan att riva ut;)

hur sjutton hade du tänkt klämma in 2 galoppsprång på 6,5 meter? ;) :D du måste ha en oerhört reglerbar häst... :angel:

Onward skrev:
Det skulle han veta som var banbyggare i helegn på en tävling jag avr på..När ahn hade kombination med i 1 meter som avståndet låg på 7,5 meter:p.. var inte många som klarade det utan att riva ut;)

Det är väl inget ovanligt :confused: Tycker nog att det är normalt

haha, polarens ponny tar studs på 5,5 meter hon..
galoppbom-kryss-studs-hinder! :rofl: hon skulle inte får in 2 galoppsprång..

a-ponnier kanske har 2 m långa galoppsteg och får in 2 språng där :p då stämmer juh ponnyteorin..

BeastieBabe skrev:
haha, polarens ponny tar studs på 5,5 meter hon..
galoppbom-kryss-studs-hinder! :rofl: hon skulle inte får in 2 galoppsprång..

a-ponnier kanske har 2 m långa galoppsteg och får in 2 språng där :p då stämmer juh ponnyteorin..

:eek:

5,5m studs... är det ngt ni tränar på eller är det bara misstag??

Stor häst brukar gå på ca 3,5m galoppsprång när man räknar ;)

Onward skrev:

Det är ju fullt normalt, på tävling har man ett högt tempo och då blir inte detta för kort, även om hinderna är 1m...

det vet jag också en häst som gör, studs på 5,5 meter alltså :D dock är det ett halvblod på 1,72 och ingen ponny... :D

om man inte har min häst :smirk:
hon blir kokt i hjärnan av serier och gasar på som en tok, gissa om vi ska träna på låga serier tills hon fattar att man inte kan, inte får och att det faktiskt inte är möjligt att tokspringa igenom.
Funkar inte det ska jag sälja henne som murbräcka:devil:

Har en plan som bygger på få och låga hinder och så saktleliga när det fungera med exempelvis två introducera ett tredje osv, vi får väl se hur det går...
Men har också läst övningen som det är länkat till och är mycket sugen på att testa:d
Väljer dock ett galoppsprång om jag får bestämma...

olgaklara skrev:
:eek:

5,5m studs... är det ngt ni tränar på eller är det bara misstag??

Stor häst brukar gå på ca 3,5m galoppsprång när man räknar ;)
nej nej, det var av misstag.. red på 5,5:an och tog mycket kort galopp in, men ponnsan tänkte annorlunda och hoppade av.. efter det gick det bättre när hon själv kände att dte hade blivit långt.. men annars är 5,5 m studs inga problem om vi skulle komma med fart.. har bild på där hon hoppar ca 8 meter över en enstaka bom :p

FeatherCloud skrev:
det vet jag också en häst som gör, studs på 5,5 meter alltså :D dock är det ett halvblod på 1,72 och ingen ponny... :D
haha ja det var juh 36 cm skillnad i mankhöjd det :p

Onward skrev:

7,5 brukar det nästan alltid vara i kombinationer tycker jag, inget konstigt alls.

Liknande trådar

Fritid Jag tänkte har vi en bästa film tråd får vi ha en för bästa tv-serie också. Vilken är den bästa tv-serien du har sett och varför? För...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
6 846
Senast: cambodia
·
Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 871
Senast: MiaMia
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 193
Senast: Emro
·
Mat Jag är nu i en relation där mitt ointresse för mat och matlagning börjar bli ett problem. Det är inte nytt för mig att vara i denna...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 294
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar