Tigertofflan
Trådstartare
Hur många galoppsprång är det tänkt att man ska ta mellan andra och tredje hindret i denna serie? http://www.hippson.se/7286
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Onward skrev:Det skulle han veta som var banbyggare i helegn på en tävling jag avr på..När ahn hade kombination med i 1 meter som avståndet låg på 7,5 meter.. var inte många som klarade det utan att riva ut
BeastieBabe skrev:haha, polarens ponny tar studs på 5,5 meter hon..
galoppbom-kryss-studs-hinder! hon skulle inte får in 2 galoppsprång..
a-ponnier kanske har 2 m långa galoppsteg och får in 2 språng där då stämmer juh ponnyteorin..
Onward skrev:Det skulle han veta som var banbyggare i helegn på en tävling jag avr på..När ahn hade kombination med i 1 meter som avståndet låg på 7,5 meter.. var inte många som klarade det utan att riva ut
nej nej, det var av misstag.. red på 5,5:an och tog mycket kort galopp in, men ponnsan tänkte annorlunda och hoppade av.. efter det gick det bättre när hon själv kände att dte hade blivit långt.. men annars är 5,5 m studs inga problem om vi skulle komma med fart.. har bild på där hon hoppar ca 8 meter över en enstaka bomolgaklara skrev:
5,5m studs... är det ngt ni tränar på eller är det bara misstag??
Stor häst brukar gå på ca 3,5m galoppsprång när man räknar
haha ja det var juh 36 cm skillnad i mankhöjd detFeatherCloud skrev:det vet jag också en häst som gör, studs på 5,5 meter alltså dock är det ett halvblod på 1,72 och ingen ponny...