Galopproll i övergång till trav

cristobal

Trådstartare
Longerade dotterns sto i dag, och vid övergång från skritt till trav, men bara i vänster varv, så gör hon en galopproll.
Vet någon vilken sida som då är den svagare?

(Moderator får gärna ta bort tråden jag startade på Ridningsforumet, det verkar inte vara någon som vet där, så det kanske är isismänniskor som känner till begreppet galopproll.)

Är det så att hon är svagare eller stelare i ena sidan, och är det troligast att det sitter därbak eller fram?

Sv: Galopproll i övergång till trav

jag är inte säker, men det borde vara så att hon är svagare i vänstersidan eftersom hon ej rollar till höger ..

Ja, jag tänker också så, att det är inner bak (vänster) som är för svagt eller möjligen stelt.

Jag tror nog också hon är svagare i vänster. Ytter bak är bärande i vänster galopp, så det är händigt att dra till med om man är lite klen i vänster bak.

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 562
Senast: Fiorano
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 739
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 864
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka