Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jag har provat nåt liknande detta på Alice.. Varvid surtant (som råkade vara på toppen humör denna dag, därav testet) slår på tvärniten , kastar upp sitt huvud med slemmet farande ur munnen & öronen slät strykna längsmed nacken & tokslår tills jag far i backen. Jag kommer aldrig mer ge henne skänkel..... Men hon skrittar & travar gärna, så länge jag inte använder skänkel.
Jag brukar "speeda" upp dom med att hålla in dom och peppa..när dom är nog laddade så tar jag upp tyglarna i nästan öronhöjd( fortfarande hårt hållna) och skänklar på dom och säger iiiihhhaaaa
Hoppas du inte menar allvar
Men du kanske borde börja vänja henne vid skänklar, är ganska bra att kunna ta till dem till hjälpmedel. Min madame kan också tjura för skänklarna men det är bara att fortsätta och inte ge med sig. Om din häst ska kunna bära upp dig är det är grundregel att ha hästen mellan hand och skänkel. dvs framför dig.
Kolla att hon inte har ont någonstans och att det är därför hon reagerar som hon gör och inte ger med sig..
Du behöver antagligen bygga upp din hästs styrka och lära om vad den tidigare fått bestraffning för till något positivt. Men börja att arbeta mycket med grunden i skritt och trav för att det du kan göra i skritt är i stort sett alltid möjligt i galopp också.
Jag lägger upp ett schema för min häst och skriver varje dag vad jag gjort för att få en överblick i hennes träning och det kan vara bra att följa upp så att utbildningen går åt rätt håll
Ställ utåt och driv på, blir omöjligt att hålla en snabb trav så, de faller in i galopp. Tar ca. 5gånger innan de lär sig skänkeln. Sen är det bara att köra på det!
Varför inte, det är inte dressyrpass som vi pratar om utan galoppintervaller...
Jasså, hon går fortfarande på travet. Jaja, min madame är också speciell så jag vet hur det är
Nej men att stressa en häst in i galopp är ju knappast något positivt. Den behöver nya muskler för att orka och att rusa i fullt sken och sitta med händerna i öronhöjd ger ju knappast någonting.
Jasså, hon går fortfarande på travet. Jaja, min madame är också speciell så jag vet hur det är
Jamen Martha, du vet Rimbo-bor.. Fåglarna flyger uppochner för de vill inte se eländet (inget illament nu Agadir).