Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag brukar rida lite på känn och se till att växla med jämna mellanrum mellan höger och vänster galopp och avslutar alltid med den galoppen som är lättast.
Jag brukar stå upp i lätt sits med ett mjukt stöd i handen som jag håller lågt ner för att underlätta för hästen att sänka huvudet och höja ryggen.
Travar och skrittar lite emellanåt. Jag gör inte så många upprepningar utan slutar när galoppen känns OK och berömmer massor.
Vi har dock väldigt svårt i ridhuset fortfarande men ute går det superbra!
Vi har dock väldigt svårt i ridhuset fortfarande men ute går det superbra!
Jag brukar "speeda" upp dom med att hålla in dom och peppa..när dom är nog laddade så tar jag upp tyglarna i nästan öronhöjd( fortfarande hårt hållna) och skänklar på dom och säger iiiihhhaaaa
Lite uppdat: Har nu galoppintervallat ca: 2mån,har gått 2 ridjobb i veckan om hon inte har varit inne på banan och gått snabbjobb.
Gick ett lite tuffare snabbjobb igår, 22/1600m och hade 95 i puls
Lite mkt tycker jag efter all jobb hon fått.
Om vi nu utgår från att hon är frisk (ska lämna iväg ett bl.pr)hur ska jag få bättre effekt ur ridjobben?
Nu går hon ca:7-800mX7st i ett ganska högt tempo.
Ska jag rida kortare intev och lite snabbare el. ska jag lägga på ytterligare fler intervaller?
Underlaget är sand dock inte jätte,jättetung.
Tips, ideér, förslag???