Galoppfattning?

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

Siluett

Vet inte om jag är i rätt tråd, men hur gör ni när ni fattar galopp? Har varit och provridit flera hästar då vi letar ny, eftersom jag vuxit ur min ponny. Har vid varenda provridning haft problem med att just fatta galopp. Nog för att de flesta vi provat inte kunde fatta galopp riktigt men... jag ser det som ett av mina mindre problem och skulle gärna få lite tips hur jag kan göra för att "fatta rätt":crazy: :smirk:

Sv: Galoppfattning?

så här fattar jag galopp...
  • jag gör en halvhalt, med sätet.
  • upptagning på yttertygeln. dvs. kontrollerar ytter bogen.
  • skjuterfram inner höft, trycker ned inner sittben i sadeln--> inner skänkel åker fram en bit

lycka till med dit galopperande!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt På sorglig och förekommen anledning hänger jag just nu mycket i FB-grupper där man kan efterlysa försvunna katter, både den grupp som är...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 670
Senast: Capybara
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 835
Senast: mamman
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 330
Senast: Lady_S
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 441
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar