H

Hida

Om man vill hålla på med galopphästar när man blir äldre kan man gå på tex naturbruk och efter man har gått klart det söka in på något med galopp inriktning?
Eller finns det någon linje när man börjar gymnasium inom galopp?

Wången har ett spec. program inriktat på galopp.. Så det är ju ett alternativ att välja.

Men om du är galoppintresserad, ta kontakt med ngt stall i närheten av där du bor o börja jobba där, och få erfarenhet för att senare skaffa ngn slags licens. Mitt tips.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 319
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Jag är en tjej som ska börja gymnasiet till hösten. Jag har sökt in till hästskötar linjen i första hand och djursjukvård i andra hand...
Svar
14
· Visningar
1 155
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 939
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första... 2
Svar
20
· Visningar
2 656
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppdateringstråd #2
  • GHS - dagens dressyr.