Galopp i Sydamerika.

S

Secretariat

Vi håller på och göra ett arbete på SO:n i skolan om sydamerika, och efter entränget tjat fick jag skriva lite om häst i sydamerika. Har dom några kända galopphästar, banor, löp, jockeys mm?! vill veta ALLT! Finns det nån bra hemsida som man kan gå in på? Tacksam för alla svar :)

Sv: Galopp i Sydamerika.

Hingsten Roven xx som står på Flyinge är uppfödd i Argentina och (tror jag) har gått löp där innan han blev hopphäst i Holland.

Sv: Galopp i Sydamerika.

Det finns mycket galoppintresse och även uppfödning av fullblod där, såvitt jag vet. Bla i Chile och Argentina.

Det är lite kul för när jag är ute och rider är det ibland i närheten av ett område där det bor en del sydamerikaner och det har hänt mer än en gång att någon latinamerikan har tittat hänfört och frågat om det är en kapplöpningshäst:D De associerar till galopp när de ser en fullblodshäst vilket svenskar inte gör:rofl:

Sorry lite OT.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 691
Senast: Amha
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 145
Senast: Hermelin
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
772
Senast: miumiu
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 472
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar