galopp i ridsport....

K

körsbäret

läste ridsport häromdagen, och i senaste numret så har dem ju tio i topp listor,
Storhäst/vuxna ryttar hoppning, dressyr,fälttävlan,distans,islandshäst och voltige.

Ponny hoppning, dressyr och fälttävlan

Men varför har dem inte tio i topp listor med ponnygalopp och fullblods jockeys??

för att det är indelat i olika kategorier, ridsport, galoppsport och travsport?

Ridsport tar bara upp dom grenar som är under Ridsportförbundet. Men förr i tiden skrev dom iallafall ganska mkt om galopp i del 2 , men det gör dom aldrig längre.

För ett antal år sedan skrevs det alltid ett par sidor om galopp i Ridsport. Det var kul.

Synd att det inte är kvar.

Sv: galopp i ridsport....

Vet att tråden är uuur gammal men måste bara säga att fram till årsskiftet tillhör ponnygaloppen faktiskt Svenska Ridsportförbundet :angel: ;)

Men till 2008 går de över till SG :bump:

Liknande trådar

Utrustning Diskuterade säkerhetsvästar häromdagen och det där med att i princip alla (hopp-)ungdomar slänger västen längst in i garderoben och...
7 8 9
Svar
173
· Visningar
15 414
Ridning Hejsan, nu är det snart dags för min övergång till storhäst. Jag är en tjej som ska fylla 14 detta året (2017), och är 161cm över havet...
Svar
8
· Visningar
1 148
Senast: Lingon
·
Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 336
Senast: Alexandra_W
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 909

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka