Galna gamlingar

SkorpSmulan

Trådstartare
Här är min stövare i bustagen.
Nu är hon snart 12 år men på bilderna är hon 11 år gammal. Hon har ätit hjärtmedicin i fyra-fem år och tack vare den kan hon vara så här pigg, även om sommaren är hennes tyngsta årstid.
Hon har bara två växlar, sovande eller rusande som en dåre :D

LARGE02.jpg


LARGE05.jpg


LARGE04.jpg


LARGE03-1.jpg


Fler som har pigga gamlingar? Berätta och visa dom gärna :)
 
Sv: Galna gamlingar

12?? Rena barnungen, min labbe är 16 ;) Hon är väl sidär pigg iofs och sjunger på sista versen.

//E
 
Sv: Galna gamlingar

Du har inga bilder att visa på henne då? :)

Hade en tax som blev 16 år, han var relativt pigg in i det sista. Sen en dag så försvann han bara och återfanns aldrig.
Har ingen bild på honom i datorn dock.
 
Sv: Galna gamlingar

Mina tanter DROG OMKULL mig idag av ren lycka över snön... Jag har två taniga whippettanter på 12 & 13 år :angel: Jag däremot är 175 cm hög och väger därtill =)

Hundarnas dagliga schema
Mat
Promenad
Tigga efter mat
Sova med ett öga öppet (ifall det finns mat!)
Riva lite i fodertunnan
Demolera leksaker
Sova
Äta
Promenera
Skälla på TV:n
Sova!
 
Sv: Galna gamlingar

Harleyligg.jpg


Här är mitt elva åriga gamla troll. Bil från i somras. Pigg och fräsch men har ringa artros och har nyligen upptäckt början till gråstarr vilket är synd. Han heter Harley och är en west highland white terrier.:D
 
Sv: Galna gamlingar

Riktigt roligt att se äldre hundar vara så pigga och fräscha, men jag kan inte låta bli att undra: Beror hennes kraftiga övervikt på medicinen ?
 
Sv: Galna gamlingar

Kraftiga övervikt :confused: Nu låter det som att hon är sjukligt fet..
Att hon är lite tjock beror inte på medicinen utan på att vi flyttade hem till mina föräldrar i början av sommaren och mamma tycker att hundarna ska nått gott i maten. Alltid :crazy:
Har fått säja åt henne på skarpen.
Dessutom gick det inte att motionera henne i somras då det var så fruktansvärt varmt dygnet runt.
 
Sv: Galna gamlingar

Ok, inget illa menat utan jag undrade bara;)

Föräldrar och deras "Men hon är ju så söt,eller klart hunden ska smaka" känner man igen. Men man vet ju hur det är för hundens leder osv med övervikts problem.Tyvärr så går inte det hem hos äldre personer,de vill väl men på fel sätt.
 
Sv: Galna gamlingar

Här är våran risensnauzer som är 12 år och hur pigg som helst.
IMG_2171.jpg


Och sedan våran Tibetanska spaniel som är 13 år också jätte pigg.
Hade ingen ensam bild på honom på den här datorn så det blev alla tre....
PICT0006.jpg
 
Sv: Galna gamlingar

På bilderna ser det ut som att det är lite mer än trivselvikt. Men det är ju svårt att se på bild.
 
Sv: Galna gamlingar

Men nu har jag redan förklarat det där med vikten. Nu räcker det.

FÖ så är hon inte tjock nu.
 
Sv: Galna gamlingar

FÖ så är hon inte tjock nu.

Eller ja.. Hon är väl inte direkt smal men inte lika tjock som i somras.

Visst kan jag hålla med mamma om att man kan unna den gamla hunden lite gott men inte varje dag och inte hur mycket som helst. Det är såser och matrester mm mm.
Hon har haft hand om min gamla tax tills han försvann och han la aldrig på sig ett gram (väldigt matkräsen). Men en hungrig stövare med bort opererad livmoder... Tja..
Min katt ser också ut som en fotboll. :crazy:
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 173
Senast: Snurrfian
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 920
Senast: Flixon
·
Hundavel & Ras Hej Buke! I höstas fick vi tyvärr ta bort våran taxtik och för mig som alltid har haft hund känns det väldigt tomt nu. Samtidigt så har...
2
Svar
26
· Visningar
3 091
Senast: Korven
·
Hästvård Varning för jättelång text. Vill bara skriva av mig och se om någon har liknande erfarenheter, goda råd eller tankar att komma med. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
5 588
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp