miamiSwing

Trådstartare
liter funderingar har jag.
Har ett Polskt halvblod med en stor galla på vänster has (ca 1dm lång) och gansk hård o tjock! Blir lite mjukare när han rört på sig och även lite varm.
Har även på andra bakbenet en liten galla!
Han är inte halt.
Är rädd att de är spatt eller lösa benbitar men nån som har nå koll på symtomen på Spatt eller lösa benbitar?
Han går stelt med bak, vill inte riktigt trampa under sig med bakbenen o galopp sparkar han ofta bakut!

Hoppas den ligger rätt annars kanske moderatorn kan flytta på den!

Sv: gallor

hade jag varit du skulle jag nog kolla upp det....

av min erfarenhet är symtomen för spatt olika för olika hästar samt beroende på hur långr gånget det är.
Min 4 åring fick diagnosen spatt för inte så länge sen.... det hon har är att hon alltid haft hasgallor samt lite stel som du säger.
Hade dock aldrig kunna tänka mig att hon skulle haft spatt om det inte vore för en akut hälta som kom fram en dag.

Men som sagt åk och kolla innan det är försent..

Jag tycker absolut att du ska prata med vet om det. Min häst fick gallor på båda frambenen för ca 4-5 veckor sedan. Trodde det var foderrelaterat men de har ännu inte försvunnit.
Så idag blir det till att ringa ut farbror doktorn ifall det är något annat som är fel.

Han är inte stel eller nå annat pga gallorna.

hej ok, jo vet kunde inte komma förns nästa vecka! Så får hoppas han klarar sig till de. ja har han dock å foder för senare köp! Skulle ni kunna tänka er köpa en spatt häst? av dom ja har frågat säger nej.

Liknande trådar

Hästvård Köpte nyligen en häst. Den var nyligen röntgad (typ 4-5 dagar innan jag provridit den), tyckte om den, den besiktades och gick igenom...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 903
Senast: unoannis
·
Hästvård Får börja med att säga att hästen är under utredning av veterinär(er). Ska in igen på klinik fredag. Men önskar input och erfarenheter...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
24 568
Senast: MayGrace
·
Hästvård Hej! Känns som jag frågat typ alla jag känner för att bara höra hur de tänker om detta, men hör ändå gärna lite mer input/tankar...
Svar
11
· Visningar
1 374
Senast: fridaxi
·
Kropp & Själ Hej! Är det någon här som är duktig på knän och kanske vet vad som är fel på mitt...?! Jag har en fundering kring mitt knä där jag kan...
Svar
3
· Visningar
517
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka