V

Vindelkusken

Min häst har nyss släppts på bete en längre tid under dagen (tillvänjningen har skett under ca 1 vecka, lite kort men stallägaren vill ha det så). Jag har märkt att han blivit lite gallig, främst bak, jämfört med förr då han varit väldigt torr.

Jag skulle vilja få KLARHET en gång för alla om vad som funkar bäst - ska man linda? Använda liniment? Båda delarna? Oerhört tacksam för tips! :bow:

Sv: Gallor?

de är ganska så normalt att hästen blir lite gallig i början av betet.
ingenting man behöver oroa sej för eller göra något åt.

om man vill göra nåt åt de så funkar de nog bäst att linda..helst med BoT, de funkar bra.

Liknande trådar

• Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
12 016
Senast: Görel
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 412
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 973
Senast: emma-vsm
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 574
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp!
  • Hullbedömning - hur tjock/smal "ska" hunden vara?

Hästrelaterat

Tillbaka