Gallerskydd till lysrör

Sar

Trådstartare
Vet någon var man kan få tag på ett gallerskydd till lysrör (ca 65 cm långt) som sitter i boxen. Vi har nyss tagit bort mellanväggen för att göra den till en fölbox och lysröret satt tidigare precis där mellanväggen var. Finns det något företag som säljer sådana eller måste man tillverka ett själv?

Sv: Gallerskydd till lysrör

Jag ringde till vårt Jula men där finns det inte tyvärr.

Vi gjorde egna, billigt och bra.

DSC00723.jpg

varför måste det vara galler? om röret går sönder kommer ju glaset igenom och hamnar i boxen.
plastkåpa är bättre tycke jag

Det jag är rädd för är att hon slår upp huvudet i lysröret vid stegering el.dyl. med skador och ev. brandrisk till följd.
Gallret är tänkt att hindra att hon kommer åt det.

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
613
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 021
Senast: Lavinia
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 067
Senast: Fiorano
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
327
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama