Galler/nät till bilder

BernT

Trådstartare
Var hittar jag ett sånt här (nätet/gallret/vaddetnukallas alltså)
6f473822457282722eb587115d549850--small-study-area-study-areas.jpg

Att tillverka själv är uteslutet pga ingen tid alls. Har googlat lite men hittar inte riktigt vad jag vill ha. Har ingen egentlig budget/prisgräns. Armeringsjärn är fult och för tungt för väggen så det går inte.

Jag vet inte vad för armeringsjärn (armeringsnät!) du tänker på men det jag har är inte särskilt tungt. Det är lätt att ta en avbitartång och kapa det i den storlek man vill ha också.

Jag vet inte vad för armeringsjärn (armeringsnät!) du tänker på men det jag har är inte särskilt tungt. Det är lätt att ta en avbitartång och kapa det i den storlek man vill ha också.

Jag tycker armeringsjärn är fult och äckligt haha :p

@vallhund ska kolla på det men är inte riktigt vad jag vill ha. Men ska kolla innan jag ratar det.

Jag skulle kolla in elfa. Kanske har de någon platt gallerhylla som kan passa?
Eller en byggmarknad (bauhaus t ex), de säljer ibland liknande galler avsedda för att hänga verktyg och småsaker på.

Obs! Det ska vara elfa hyll-/garderobssystem, inte elgrossisten (tror jag, de kanske har ngt smart?)

Var hittar jag ett sånt här (nätet/gallret/vaddetnukallas alltså)
6f473822457282722eb587115d549850--small-study-area-study-areas.jpg

Att tillverka själv är uteslutet pga ingen tid alls. Har googlat lite men hittar inte riktigt vad jag vill ha. Har ingen egentlig budget/prisgräns. Armeringsjärn är fult och för tungt för väggen så det går inte.

Det på bilden är ett vanligt kompost galler (kanske köpt på ÖB eller JULA (eller om någon inredningsbutik tagit fasta på utformningen och beställd vita galler från tillverkaren)) som lackats vit.

Ikea har något liknande (som heter Myrheden) fast i mässing.

myrheden-ram-gul__0486557_PE622100_S4.JPG

Hm nja. Gillar inte krokarna längst ner eller det i hörnen. Och mässing går inte ihop med övrig inredning. Kanske går att måla + ta bort krokarna? Ska kolla på det på onsdag :) tack för tips!

Jag har tagit armeringsnät till golv från byggmax (tror jag) borde finnas i dom flesta bygghandlarna. Är inte alls så grovt som "vanligt" armeringsjärn, borde vara lätt att spraymåla, stängerna är några mm tjocka och släta

Nej det är det inte, det är från ett designmärke. Varför är du alltid så tvärsäker när du i själva verket inte har en aning?

Nåja, inte många tillverkare som gjör 5cm x 5cm rutor i gallren om de inte vet att de kan sälja några miljoner stk...

Fast om du redan vet det är från "design" märke varför fråga här, när du kan beställa direkt från "designern"?

Sedan att de gjord liknande i bygglov och dylika program senaste 10 åren spelar väl ingen roll...

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 139
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 607
Senast: Blyger
·
Hemmet Börjar bli galen på att otäcka insekter letar sig in i lägenheten så fort jag har mitt sovrumsfönster öppet 😭 Jag köpte sånt där nät man...
Svar
16
· Visningar
1 107
Senast: Soapbubble
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 334
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar