Galet ilsken mamma! Lägger mina frågor i egen tråd.

Sv: Galet ilsken mamma! Lägger mina frågor i egen tråd.

Åh så skönt att Nordismamman tog till sig den lille pojken. Det gjorde så ont i hjärtat att läsa om honom, lille vännen.

Hoppas nu att allt flyter på bra fortsättningen.
 
Sv: Galet ilsken mamma! Lägger mina frågor i egen tråd.

Åh, vilken mardröm att det blev som det blev, men bra jobbat och skönt att det löste sig bra! Starkt jobbat, jag har hållit tummarna för er! :up:
 
Sv: Galet ilsken mamma! Lägger mina frågor i egen tråd.

Som du har kämpat! Härligt att det till slut ordnade sig! :)

Lycka till med fölisen! :)
 
Sv: Galet ilsken mamma! Lägger mina frågor i egen tråd.

Jag kommer aldrig att glömma när Kullatorp fått ett föl som mamman inte ville veta av och de fått tag på en fjording som amma. De var med på Blommerödsutställningen, fjordmamma med tjusigt arabträns och fölet helt och hållet "hennes"! :)

Gud så gulligt! :love:
 
Sv: Galet ilsken mamma! Lägger mina frågor i egen tråd.

kl

Tack alla! Blir riktigt rörd av era välgångs önskningar o att ni förstår vilket helvete det är att inte få sova o vara så orolig, vet inte om jag själv hade kunnat fatta det innan.

Men känslan imorse när jag vaknar o ser på kameraövervakningen hur Eskil står o diar sin nya mamma, den är obeskrivlig!:love:
 
Sv: Galet ilsken mamma! Lägger mina frågor i egen tråd.

Vad skönt att höra att det löste sig.
Jag vet precis hur trött och förtvivlad man blir, jag har stått och tragglat med en motvillig amma i dygnet runt i en vecka innan vi gav upp.

Det fölet (en travare) fick istället en treårig shettis till mamma. Hon kunde ju inte dia på shettisen, men fick iallafall en mamma.
 
Sv: Galet ilsken mamma! Lägger mina frågor i egen tråd.

Säger som övriga: Härligt att allt har löst sig.

Och sov gott! :-)
 
Sv: Galet ilsken mamma! Lägger mina frågor i egen tråd.

:)Va roligt att vakna och läsa i en tråd att det löst sig till det bästa:)
 
Sv: Galet ilsken mamma! Lägger mina frågor i egen tråd.

vi har ju sett fler udda ammamamma-föl-konstellationer här på buke. Jag har ju mitt halvblod som adopterade shettisföl (även om fölet inte kunde dia av förrklarliga skäl), Krisses Mercy hade en ardennermamma etc och kickets welshsto hade väl en travarunge nåt år. Skönt att det löste sig så bra med en amma, vi hoppas det håller hela vägen!

Blir lite gråtfärdig när jag hör det... så underbart att det fungerade med amman! :love: Jag hoppas du kan slappna av och få sova lite och njuta av ditt föl.

Jag kommer aldrig att glömma när Kullatorp fått ett föl som mamman inte ville veta av och de fått tag på en fjording som amma. De var med på Blommerödsutställningen, fjordmamma med tjusigt arabträns och fölet helt och hållet "hennes"! :)

Grattis TS ! Bildbomb på detta eller andra sto-adoptivföl-par ? :d:bump::love:
 
Sv: Galet ilsken mamma! Lägger mina frågor i egen tråd.

Bildbomb på detta eller andra sto-adoptivföl-par ? :d:bump::love:

Här kommer bilder på vårt föl med sin shettismamma.





Översta bilden är från första dagen de var tillsammans. Fölet är lite tunn där, hon föll ur under den veckan som vi strulade med amma. Som tur var återhämtade hon sig sedan fort.
 
Sv: Galet ilsken mamma! Lägger mina frågor i egen tråd.

Så fantastiskt roligt att det fungerade med amman, så du har kämpat!:love:
 
Sv: Galet ilsken mamma! Lägger mina frågor i egen tråd.

Har inga bra bilder än men här kommer 2 iaf!

283610_10151697240518313_1884029427_n.jpg


405614_10151697241303313_1560236748_n.jpg
 
Sv: Galet ilsken mamma! Lägger mina frågor i egen tråd.

Åh vad fantastiskt :love: Som du kämpat och vad fantastiskt att amman tagit emot fölet så bra!
 
Sv: Galet ilsken mamma! Lägger mina frågor i egen tråd.

Vad fina dom är tillsammans och så skönt att allt löste sig. Det ser ut som han fått en toppenmamma, och roligt för henne med som fick en liten att ta hand om ändå :)
 
Sv: Galet ilsken mamma! Lägger mina frågor i egen tråd.

Så fina de är tillsammans :love: skönt att allt löste sig.

Hur blir det med biologiska mamman nu då, ingen ombetäckning gissar jag ;) ?
 
Sv: Galet ilsken mamma! Lägger mina frågor i egen tråd.

Jo herregud, hon ska betäckas om på fölbrunsten, så här illa kan det ju aldrig gå mer!

ha hahaha skojar förstås, hon ska sättas igång så småningom när hon är helt frisk, fram till dess går hon i hagen med Harriet.
 
Sv: Galet ilsken mamma! Lägger mina frågor i egen tråd.

Min kompis sto var en riktig bitch med sitt första föl och de fick bremsa och hålla på. De tog ett föl till två år senare och då funkade det helt utan problem. Men ditt sto verkar vara av den värsta sorten så jag förstår om du inte chansar fler gånger.
 

Liknande trådar

Avel Vi fick ett föl för snart en vecka sen. Första två dygnen gick allt bra, men sen blev det nåt knas med stoets juver. Hårt och spänt och...
Svar
17
· Visningar
3 076
Senast: cello
·
Hundhälsa Jag måste börja nysta i om och när det blir dags för mitt hjärta att vandra vidare. Har några delar jag skulle vilja bolla med den som...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 864
Senast: Lipperta
·
Hästvård Hjälp!! Vad tror ni det kan vara? Tog ut min häst i hagen som vanligt. Inga fel på henne. 2 timmar senare är hon blockhalt.. Har varit...
Svar
15
· Visningar
3 218
Senast: Mia_R
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 237
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp