Galaxy Win T

simpan

Trådstartare
Supersugen på att använda superfina treåringen Galaxy Win T i år. :love::love::love:
Godkänd i KWPN och DV.

Nån som vet om det går att lösa ettstolicens på honom i ASVH eller om man måste krångla och regga i DV/KWPN?
 
Sv: Galaxy Win T

Det beros på vad han har gjort för att bli godkänd, har han gått något flerdagarsprov eller endast en premiering?

Det som gäller är att hingsten skall vara slutgodkänd något förbund.
 
Sv: Galaxy Win T

Han är tre år så han är bara premierad och går i skrivande stund sitt 10-dagarstest i DV och är klar för KWPN's längre test till hösten.

Danskarnas Flöjhingst är alltså inte tillgänglig i svensk avel? Verkar urbota korkat men jag är inte förvånad, ASVH håller på att skjuta sig i foten så att det skriker om det! :(
 
Sv: Galaxy Win T

Han är inte godkänd i Danmark heller än. :meh:
Provet avslutas imorgon och först då vet man om han blev godkänd eller ej.
Menar du att ASVH skulle godkänna allt? Inget annat förbund har så...som sagt inte DV heller.
 
Sv: Galaxy Win T

Kollat upp detta gällande en annan hingst tidigare i år.
Du kan inte ta ett-sto-licens då han inte har gjort något direkt bruksprov. Inga 3 åriga hingstar kan man lösa ett-sto-licens enl. ASVH. Inte ifall du vill ha gröna papper.
Du kan reg i KWPN men då måste stoet redan vara reg. Om inte, så måste stoet visas där. Vilket är både dyrt och tidskrävande.
Danmarks regler har jag dock inte koll på.

Hade jag varit dig, så hade jag väntat ett år. Sedan löst ett-sto-licens.
 
Sv: Galaxy Win T

Källa på det? Det var väl bara att följa KWPN's visning för några veckor sedan och kolla deras hemsida.
Bla här på deras Web-TV http://www.kwpn.tv/chk2014/dressuurhengsten/ står att han är godkänd och på Helgstrands sida står också att han är godkänd i KWPN.

Han ska liksom alla treåringar göra ett längre prov för att få permanent godkännande men han verkar i aveln för KWPN i år utan krusiduller., och gällande DV så skrev jag ju att han precis gör sitt arbetsprov så varför hugga på det? Det ska till nåt rejält för att han inte ska godkännas.

Vad gäller ASVH så ska de självklart inte godkänna allt men jag gillar inte att de låser oss från att använda de treåriga hingstarna som faktiskt är godkända i två väl respekterade förbund så är det lite högdraget...
 
Sv: Galaxy Win T

Tack rostad!
Mitt sto är reggat i KWPN (och tilläggsreggat i ASVH) så problemet är enkelt löst, hade dock hellre reggat i ASVH.
 
Sv: Galaxy Win T

Då har du inte de problemen.
Vet inte hur det funkar med fölvisning, treårs osv. om fölet är reg. i KWPN samt om du kan tilläggsregistrera fölet till nästa år i ASVH. Du kanske måste lösa ett-sto-licens i efterhand för att få den reggad i ASVH. Ring till ASVH och hör. Samt ring till hingststationen och hör ifall de ger utskick till Sverige. Annars måste du skicka stoet till DK för att inseminera.
 
Sv: Galaxy Win T

De brukar bli så sura och aviga när man försöker kringgå deras regler bara, men jag ska slå en pling och höra mig för.

Stoet går förhoppningsvis med föl vid sidan, fölar i mitten av april så jag kan tyvärr inte skicka henne till Danmark för betäckning =( Blir för lång resa för en liten.
 
Sv: Galaxy Win T

Varför går han det danska 10-dagars provet om han redan är godkänd i KWPN?
Krångliga danskar eller...:meh:
Idag blev han dock godkänd i DV.
Flera av 3-årshingstarna som blev "accepted" att gå bruksprov vid KWPNs visning för några veckor sedan gick in i KWPNs 70-dagars prov i förrgår.
 
Sv: Galaxy Win T

Dansk Varmblod har ännu inte skrivit ut resultaten (mer än att alla är godkända). Testet avslutades i går fm.
Ang bruksprovstråden där det kom synpunkter på ASVHs sena publicering. ;)
 
Sv: Galaxy Win T

OK, konstigt isåfall att det inte går att hitta något alls om det utan endast att han blivit accepterad till flerdagarsprov. Han var ju inte med bland premiehingstarna direkt.
 
Sv: Galaxy Win T

Isf har även ägaren fel som på flera ställen på sin hemsida går ut med att han är godkänd i KWPN.
 
Sv: Galaxy Win T

Jag säger inte att det är fel. Men vem mer än ägarens hemsida säger att den är godkänd? Finns det någon officiell sida alls där han står listad som godkänd? Den sidan du refererar till tidigare betyder väl bara att han är accepterad att påbörja sitt flerdagarsprov inte att han är premierad?
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
960
Senast: Kirre
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 300
Senast: Farao
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 426
Senast: skiesabove
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 056

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp