YorkWann

Trådstartare
"Jaha så du är också medlem i xxx brukshundsklubb,
Japp, i höst börjar allvaret igen! :)
ja min har precis fårr valpar.
Jaha, vad har du fö hund då?
en BC/BeardedCollie/rottis/jack russel och hon har fått valpar med en golden/schäfer nu, de är jättesöta.

Jag = :eek:

Sv: Gah!

Sant? När man korsar hund medvetet tycker jag att man bör tänka på vilka raser som går "hand i hand"så att säga, och inte korsa hej vilt. För att förhoppningsvis få fram en frisk och sund hund.

Men jag vet att det finns ni som tycker att man inte ska korsa i huvudtaget när vi nu har så fina rasrena hundar i Sverige.:crazy:
Men det är var och ens åsikt.

/C

:eek:
Där kan man tala om blandras! Vad försigår egentligen i en hundägares hjärna när man får för sig att korsa sådär?

Oh my!
Jag fick läsa det du skrev flera gånger för att poletten skulle ramla ner.
Trodde att hon hade en av varje av dessa raser, innan jag såg vad hon skulle paras med.

Vart är hundvärlden på väg?:crazy:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 514
Senast: dobbis
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
13 348
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Min hund är 7,5 år, blandras Jack Russel/Dansk-svenskgårdshund. Väger ca 16 kg och är ca 37 cm hög så stor för de raser som är i honom...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 283
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa Jag fick ju i somras reda på att schäfern har spondylos och har inte märkt något direkt i träningen (någon enstaka gång efter hård...
Svar
14
· Visningar
1 419
Senast: Idur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025