Gaaahhh!! Hur gör man för att bet. m Bech Boy...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Flying High
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 387
F

Flying High

Vart vänder man sig för att får tag på Beach Boys frysta för betäckning???

För han är väl still going strong :confused:

Sv: Gaaahhh!! Hur gör man för att bet. m Bech Boy...

Jag vet inte om det Beach Boy fungerade på fryst, men OM han gjorde det så är det inte omöjligt att Flyinge har några strån i sina gömmor, eller vet vart du kan få tag i det. Hur kommer det sig att det ska vara just Beach Boy? (nyfiken som vanligt)
Ulrika

Jo, de e så att jag har en valack efter honom. Han är alldeles underbar.....

Han e 10 år i år, men beter sig som en unghäst, han har glimten i ögat hela tiden, o är alltid glad!!:D Han äääällllskar att tävla o hoppa.
Hans morfar är Brabant, inte den bästa kombinationen, men min häst är otrolig.

Jag har ett Maraton sto som ska föla vid midsommar, det fölet är efter Cardento. Jag skulle vilja lägga Beach Boy på henne.:love:

Jag tror Beach Boy ger lite piggare, "busigare" avkommor......

Jag har för mig att BB hade lite problem med dräktigheten medan han var aktiv här så jag är tveksam om han funkar som fryst. Men det är bara ett sätt att veta, Ring Flyinge!

Skriv svaret här så andra som kanske är intresserade får veta för visst är Beach Boy en fantastisk hingst på rätt möderne. Underskattad i mina ögon

Jag har ringt till Flyinge! De har strå i frysen som är Eu kontrollerat. De sa att det skulle vara unga pigga ston till honom, o det skulle vara minst fyra sto, för att de skulle lösa licensen på honom.

Kritiken han fått för avkommorna var att de kunde vara "dumma" i munnen, men det beror på att de kan få underhals, men med rätt ridning så går det bort.

Vi har fått ihop tre ston, så jag hoppas att det är fler som e intresserade!:)

kl

kan det finnas fryst efter fler hingstar, som man inte "visste om" så att säga? För det står väl inte i hingstkatalogen att det t ex finns fryst efter Beach Boy? el finns det nån lista på hingstar som är tillgängliga efter sin död via fryst?

En del av de döda står med in hingstkatalogen, men jag tror helt klart att det finns frusen efter fler. Någon speciell du tänker på?
Ulrika

Jag såg en bild någon gång (i Ridsport) på en av Flyinges fryscontainrar och ett axplock på stråna som fanns i. Min uppfattning var att de har fryst efter i stort sett alla sina hingstar.

Jag har inte sett någonstans om det finns listor på fryst efter döda hingstar, men gör som jag!

Ring och fråga.....:idea: De var hur tillmötesgående som helst! :D

Nej jag har inget sto just nu att betäcka men i framtiden kan det ju bli intressant. o då är det ju skönt att veta att det inte är "försent" så att säga!

Beach Boy finns 2007 med i Flyinges internationella hingstprogram.

Antar att detta betyder att det är flera som efterfrågat hingsten.
Jag kan iofs inte förstå varför då jag mest tycker mig ha hört att han lämnar mindre ridbarhet?
Har själv aldrig ridit en BB men tycker att avkommorna brukar vara snygga.

Beach Boy finns 2007 med i Flyinges internationella hingstprogram.

Antar att detta betyder att det är flera som efterfrågat hingsten.
Jag kan iofs inte förstå varför då jag mest tycker mig ha hört att han lämnar mindre ridbarhet?
Har själv aldrig ridit en BB men tycker att avkommorna brukar vara snygga.

Den ende BB-avkomma jag känner har en fantastisk ridbarhet och vill alltid göra sitt bästa i alla situationer.

Har tävlat Int. I med den äran och är på gång mot ännu högre klasser.

Våran avkomma efter BB har väldigt hög ridbarhet och är väldigt samarbets villig, ställer alltid upp.
Hon han är väldigt snygg att titta på!
Fast han är lite av en "Emil i lönneberga", och kan gärna hitta på lite bus i bland när man rider.

Är förresten hel bror till Flying High BB häst.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 479
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 820
Senast: Grazing
·
Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 288
Senast: vallhund
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i... 13 14 15
Svar
287
· Visningar
38 045
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka