Gå ut med er hund?

J

jappisen

Om någon ringer på er dörr och frågar om de får gå ut med er hund, vad svarar ni då? Det kan tex vara några barn eller ungdomar från området. Skulle ni släppa ut er hund med någon annan?

Sv: Gå ut med er hund?

Kanske, kanske, kanske om jag visste vilka barn det var. Men förmodligen inte. Vill helst inte lämna bort mina hundar alls någonsin :p

Om någon ringer på er dörr och frågar om de får gå ut med den, vad svarar ni då? Det kan tex vara några barn eller ungdomar från området. Skulle ni släppa ut er hund med någon annan?

Nej, det skulle jag inte göra. Jag skulle aldrig förlåta mig om något skulle hända (att hunden blir påhoppad, påkörd eller något annat).

Nej de skulle jag inte. Jag vågar faktiskt inte det, iof har jag tre stora hundar men tror inte jag skulle göra det även om jag hade en mindre..

Men när jag var liten var det vanligt att man gjorde så och jag gick ofta ut med kvarterets alla vovvar :)

Är det den ena grannens barn, så ja, hon hade fått gå ut med den lilla eftersom jag vet att det hade funkat :) Den stora däremot går jag ut med själv. Hade det varit några andra eller den andra grannens barn så, nej. Sen hade jag nog sagt att de hade kunnat få gå med mig när jag går ut med dem eller vara med när vi tränar (kanon störning ju :D ) om det var umgänge med hunden de var ute efter!

nej det skulle jag inte för min äldsta hund är inte så barnkär av sig...valpen skulle jag kanske låta dom gå ut och leka med på min egna tomt om jag känner barnen.

visst killen lilla syster och mamma brukar ta den stora på långpromenader några dar i veckan med dom känner ag och hundarna mycket väl.

Nej, varken med den stora (67 kg) eller den lilla (8 kg). Dels så är det så lätt att något händer, de kan tappa kopplet bl.a. och sen så är mina hundar lite speciella och kräver att man är bestämd med vad som är tillåtet och inte, de är också lite knepiga vid hundmöten. Även om jag hade världens snällaste lydigaste hund så skulle jag inte låta några andra gå ut med den och framför allt inte ungar.

Men när jag var liten var det vanligt att man gjorde så och jag gick ofta ut med kvarterets alla vovvar :)[/QUOTE skrev:
Precis, det gjorde jag oxå, men det var visserligen bara hundar vars ägare jag kände.

Det gjorde jag med när jag var liten. Anledning till att jag frågade er var för att jag har några barn/ ungdomar som springer och ringer på och frågar om de får gå ut med hunden. Jag vill inte det och har sagt nej. Därefter har jag fått höra av andra att det väl inte är så farligt och att jag är löjlig som inet släpper ut min hund. Men hur ska jag kunna veta att de inte råkar tappa kopplet eller att de är snälla mot honom. Det är ju upp till mig att bestämma.

Nej, jag låter bara nära vänner, min lillebror och min mamma gå ut med min hund förutom jag.

Däremot får gärna barn leka med honom när han är lös, när jag är närvarande såklart.

Nej, jag låter bara nära vänner, min lillebror och min mamma gå ut med min hund förutom jag.

Däremot får gärna barn leka med honom när han är lös, när jag är närvarande såklart.

Ja det får de med min också och det är därför de så gärna ofta vill gå ut med honom för att de vill leka med honom. Men det är en annan sak om jag är med.

Nej!!!

Men som liten gick jag ut med grannens hundar.. Till och med tidigare än vad jag fick gå ut med familjens..:D

Aldrig i livet, det är knappt mina föräldrar får gå ut med mina hundar :angel:

Jag vill veta så allt går rätt till ;)

Jag bor i ett barn område villket är hemskt ... Varje vecka får vi minst en som knackar någon på och frågar om de får gå ut med min hund. Säjer nej alltid, pgr tänk om de skulle tröttna på han och lämna kvar han? Han hade gått till attack mot andra hundar och då hade jag fått stå för skadorna. Med att vi har sagt nej så många gånger har vårt hem fått ett namn - tråkmånsarna/de suras hus :smirk:.

Men om vi är i trädgården och de frågar om de får leka lite med hunden tillåter jag det, men då håller jag ett vaket öga på dem.
Tycket det ät kul att ungar vill leka lite och både hund och barn blir glada :D.

Endast vänner och familj får gå ut med han.

Mvh
Emma som bor i tråkmåns huset :rofl:.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 947
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 512
Senast: monster1
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 069
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
778
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka