Gå på frambenen

S

Skuggabaldur

Visste inte om den här skulle ligga på Hund eller Katt eftersom det handlar om båda, men jag provar här.

Ibland ser man ju på Animal Planet/videor på Youtube eller liknande katter och hundar som går på frambenen. Som en människa som går på händerna. De bara reser sig upp och går med bakbenen rakt upp i luften! Ja, ni har väl sett det också.
Ofta menar ägarna att hunden/katten börjat med detta av sig själv.

Undrar om nån vet vad det kan bero på? Verkar ju inte direkt normalt om man säger så:crazy:. Genetiskt fel? Sjukdom? Eller bara nåt de får för sig?

Sv: Gå på frambenen

Jag har inte en aning om varför vissa hundar/katter gör så. Minns en dvärgpinscher som en kompis hade som alltid gick på frambenen efter att ha kissat. Han siktade så högt han kunde och lättade då med bakdelen och så gick han iväg några meter innan bakbenen tog mark igen. Såg inte klokt ut...:rofl:. Har dock inte sett någon större hund göra lika...

Har sett småhundar göra så när de bär apporter pga. att de blir så framtunga. :D

Vår förra JR gick på frambenen när hon skulle ner för trappor och så några steg efteråt när hon ändå hade den balansen. Hon hoppade även ofta på tre ben, med ett bakben upp under magen, kunde studsa fram så i värsta farten och så bytte hon ben och studsade vidare. Kan säga att viu höll på mycket innan vi insåg att det faktiskt inte var något fel på henne, eller någtot fel var det kanske men inget fysiskt iaf;)

En bekants schanuzer gör ibland. Antingen kommer den gåendes på bakbenen när den ser en annan hund eller så tippar den över fram..ser helt sjukt ut:crazy::rofl:

Kanske är vanligare än man tror då. Men ja, det ser verkligen helkonstigt ut:crazy::p!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 685
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 263
Senast: Hermelin
·
Katthälsa Jag har observerat att vår lilla tjej på snart 2 år (12e sept) har som små nervryckningar i bakbenen när hon vilar ibland. När jag har...
Svar
5
· Visningar
648
Senast: Asko
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 109
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit