Sv: Fyraårschampionatet?
Ja det stämmer !
Melle skrev:Visst är det din skimmel som är 4 och du pratar om?
Ja det stämmer !
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Melle skrev:Visst är det din skimmel som är 4 och du pratar om?
Melle skrev:Då tror jag din 4-åring vinner hela skiten!! -partisk-
gylle skrev:Man kan ju alltid hoppas, Tyvärr finns det nog fler som har samma planer
trip skrev:Nja... har sett en hel del fina fyraåringar ute.
Min lilla är kvalad nu så det ska bli kul med semin i Vinslöv.
Har en kompis vars pålle jag (förutom min egen då) tror mycket på!
Lycka till alla med bebishästar!
Anzzie skrev:Casir Ask- Carano, Vilken härlig härstamning för hoppning
Melle skrev:Jag får kåtslag på din häst!!
gylle skrev:Bilden kommer från Dagstorp för några veckor sedan. Vet inte om där var någon fotograf i Stävie (är ju det på nästan varje tävling nu).
Var du också där och tävlade då eller ?
Lillkillen fick hoppa in med lite kort varsel (bestämde mig kl 9 kvällen innan när han varit helt underbar att rida) hade egentligen anmält en av de gamle till 130 på söndagen men den kändes lite knackig (har precis gått igång och tävla efter en fraktur så jag vågar inte chansa om inte allt känns hundra med den) så rätt vad det var så hade jag en start över så då fick lillkillen offra sig..... Han skulle egentligen inte gå fler starter innan kvalitetendå han inte uppskattar att vi varit tvugna att lägga ena bakson väldigt trångt (pga att han bestämde sig för att han ville vara barfota på morgonen innan Dagstorp och plockade med sig en bra bit vägg när han parkerade skon i hagen och för att inte riskera att inte ha något att spika i inför kvalitet så valde vi att lägga den trångt och då vill han inte riktigt ta samma belastning på den vilket gör att han trycker ifrån mer på den andra i avstampen och därmed vrider sig något känslig herre har vi upptäckt vad gäller hur dojjorna sitter. Var dock inte så mkt han gjorde det i Stävie utan han kändes väldigt avslappnad och fin, men i början på veckan skall han skoss om så att vi får ut skon igen så att han hinner känna sig för innan kvaliteten och vågar trampa till lite jämnare.
gylle skrev:Så nu är han även direktkvalad till FINALEN
gick kvalitet idag och trots den sämsta hoppning jag någonsin känt från honom så var hoppdomaren lyrisk över lillsnutten och gav honom finalbiljett direkt. Delvis förklaring till den dåliga rundan fick jag när jag kom ut, han som normalt är så att man skulle kunna hoppa honom utan tyglar och lyder minsta vink käftade i munnen och körde huvudet i vädret så fort jag tog i honom (vilket påpekades som orsak till ej högsta betyg på ridbarheten). Så det fick bli varianten kom du som du kommer jag rör inte tyglarna. När jag kommer ut och sitter av så undrade han om jag kunde hjälpa honom och få tillbaka sin lilla tunga på rätt sida av munnen, han har alltså hela tiden haft tungan över bettet. Hade inte en tanke på att så var fallet iom att han aldrig har gjort det tidigare.
Men, men skit i det nu är han klar för FINAL (och låg dessutom som bästa hopphäst när vi körde hem men helgen är ju lång så vi får se om det räcker).