Fyraårschampionatet?

T

trip

Ni med fyraåringar...Hur går det?
Har ni tänkt kval in dem? Och hur går det i så fall?
Min har ett kval kvar, men det sparar vi till efter betet, just nu äts det gräs dagarna igenom.
Berätta gärna mer om era fyraåringar, stam osv.

Väl mött i höst!! :devil: ;)

Sv: Fyraårschampionatet?

A joo vi travade cavaletti igår, för andra gången hon är jätteduktig lyfter så fint på benen så.
Vi har hoppat några gånger, enstaka hinder på typ 60 cm också.
Och så är hon betäckt och ska kollas på måndag, hoppas verkligen att hon är dräktig!
Jag har haft henne 1 månad nu och innan så har hon varit galoppör och gjort 4 starter dock utan att vara tillräkligt snabb, så nu hoppas jag att hon kan hoppa så jag har gjort ett bra köp ;) Nä det är ett bra köp iaf det är en supertrevlig och mkt positiv häst :)
Men jag tror inte vi ses i höst ;) :D

Jag har en fyraåring e. Labrador.
Ska visa honom på 4årsKvalitèn i September.
Har hoppat några gånger med honom. Liten bana med 80cm hinder samt nåt enstaka på 1m. Har inte bestämt mig än om han ska löshoppa eller hoppa under ryttare på kvalitetsbedömningen, beror på hur det går i sommar med hoppträningen.

har en fyraåring som skadade sig i slutet på januari och inte kom igång igen förrän i mitten på maj, hoppar väldigt bra uppsutten på träning och har varit ute på sin första tävling, blev helt blockerad och jätte spänd när hon var ensam på banan, så det blir att tävla på. Går hon bättre på nästkommande tävlingar så ska hon kvalas.

Idag blev denna glömska människan äntligen färdig att betala in kvalavgiften så nu får vi väl snart ut och hoppa lite. Lillhingsten har fått ta det ganska lugnt nu sedan bruksprovet för att vila helt från träningen nu medans han betäckt våra ston så han är på igång sättning nu. Men han gick ju 110 bana på bruksprovet i februari så det skall nog inte ta så lång tid att få igång honom igen. Då han aldrig rivet en bom (peppar. peppar (tar mig i pannan) ) så får vi hoppas att kvalen är kvickt avklarade, dessutom kommer han att gå kvaliteten också har vi tur så slipper vi långkörningen upp till semifinalen (säger denna late som är bortskämd med att aldrig ha särskilt långt till tävlingarna)

10 dagar tog det att få honom färdigkvalad :banana:

Första tävlingen förra torsdagen och felfri 1m direkt, andra tävlingen idag och 2 felfria 1 meters rundor :D så nu slipper man tänka mer på det ;)

Hur går det för er andra ?

På 1 månad lyckades min 4-åring kvala till final i fälttävlans championatet och klara sina 3 nollar och är klar för semi i hoppchampionatet! allt detta på 3 tävlingar( 1 FT och 2 hopp)!

Grattis ia_ & Gylle!! Och lycka till på semifinalerna! :)

Jag råkade ju få med mig en 4-åring hem från Tyskland, men hon är så lite riden att det inte blir några försök att kvala i år. Hon är till råga på allt över 170, mager och gänglig som värsta tonåringen så vi tar det väldigt lugnt.

Målet är att kanske hoppa en 90 i slutet av september, men det kanske blir tidigare eller mycket senare! (Tror på senare...)

Min 3-åring däremot är i fas med 4-åringen, så honom ska jag väl försöka rida championat på nästa år!

/C

4-åringen e Cashman - Wilhelm Tell - Akzent
3-åringen e Landor S - Dammen - Racot

gylle skrev:
10 dagar tog det att få honom färdigkvalad :banana:

Första tävlingen förra torsdagen och felfri 1m direkt, andra tävlingen idag och 2 felfria 1 meters rundor :D så nu slipper man tänka mer på det ;)

Hur går det för er andra ?

Min ska visas på kvalitets i september och förhoppningen är väl att hon kvalar då, OM hon hoppar som på träning så borde det inte vara så svårt MEN allt kan ju hände, det kan ju bli en katastrof hoppning den dagen eller nåt, då blir det inget för oss. :smirk:

En 4aåring osm jag är med på tävlingar är kvalad till semifinal, jag vet interiktigt vart de är å så men de var nån gång i höst iallafall.

ia_ skrev:
På 1 månad lyckades min 4-åring kvala till final i fälttävlans championatet och klara sina 3 nollar och är klar för semi i hoppchampionatet! allt detta på 3 tävlingar( 1 FT och 2 hopp)!
Japp, det är så det skall tas :D :bow:

Vi hoppar kvaliten. Grundridningen har inte fungerat nåt vidare, men hoppas kunna debutera i nån 90 cm i oktober.

Hade hoppats på att delta på Strömsholm i september men det skulle inte göra hästen någon rättvisa att forcera fram något för skanes egen skull.

Pållan är efter Dammen-Hubertus-Falstaff

Hade haft som plan att få en av ackordshästarna kvalade, men han gick och sparkade sig själv på betet så man såg benet, så han har stått på box i en månad nu och ska stå någon mer månad. Vi får se, kommer kanske igång till våren.
Han är e. DeNiro - Bold Irish

Garttis till er som har kvalat! Hoppas det fortsätter att gå bra.

Min stora tysk går över förväntan!! :love: Räknar med att rida en clear round redan nästa helg. Sen kommer vi inte hinna kvala, men ändå!

Måste få visa bild från igår:

418185191tkiVQy_ph.jpg

Om det inte funkar: http://image51.webshots.com/51/8/51/91/418185191tkiVQy_ph.jpg

sista nollan igår ;) sto e: democraat-Goldlack
Hon hade bara varit riden i 3 mån när jag köpte henne i maj så det har gått otroligt mycket bättre än jag någonsin kunde tro.
Det jag inte fattar är när man anmäler till semifinalen, ska man anmäla till omågng två dagen efter då också? Eller kvalar man dit såatt säga? Första gången för mig, så jag vet inget.

en sak till, låter kanske lite märkligt, men vad går detta ut på egentligen? Vad är det för priser om det är några ens? Jag kanske är korkad som inte fattat, vet ju att det höjer hästens värde etc, men är det nåt annat man kan vinna eller så? inte för att jag är girig utan föratt jag vill veta.

Grattis till avklarat kval :)

Du anmäler endast till första dagen, andra dagen kvalar man till, det är 50% från dag ett som går till dag 2 om jag nu mnss rätt (inte uppdaterat mig helt på reglerna...)

Du kan själv läsa på www.swedehorse.com vilka regler som gäller för semi ocg final.

Där står även vilka prispengar det finns!

Anzzie jag är nyfiken på din labrador avkomma. Då jag också har en efter Labrador. Han fick ju inte så många -01. Berätta.

Min är ca 163 skimmel cool kille som inte stressar uppsig i onödan.
Köpte honom i våras och har tagit det lungt över sommare för att lära känna honom. Precis börjat hoppträna. och har inga planer på championat eller kvalitets. du få gärna PM mig

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 262
Senast: Squie
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 746
Senast: Ninnurur
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
737
Senast: Oknytt
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 214
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2