Var dotter har borjat hitta pa alla mojliga sma historier som hon delar med sig av till den som vill lyssna. Lararna i skolan berattar om saker som dottern sager sig ha gjort nar vi bodde i Sverige, och undrar om det ar sant. Vilket det oftast inte ar. Att barn har livlig fantasi och ibland minns saker pa ett annat satt en vuxna ar ju en sak och jag vet att hon kommer att vaxa ifran det har men jag vet inte riktigt hur vi ska forhalla oss till det.
Som ett exempel sa dottern till mig igar att hon hade glasogon nar hon var yngre. Jag sa att nej, det hade hon inte alls. Dottern insisterade pa att jo, sa var det visst, vi bodde i Sverige da (jag tror att hon drar Sverige-kortet nar hon inte blir trodd, det ar ju ingen har som kan ifragasatta da). Jag nekade igen och da blev hon riktigt upprord och jag gav upp och sa bara jaha, hade du det. Det kanns dock inte bra. Jag vet liksom inte om jag ska vidhalla sanningen i nagon form av forebyggande syfte eller om det ar "ofarligt" att spela med (aven om det kanns helt bakvant att uppmuntra).
Jag antar att manga barn gar igenom nagon san har fas och undrar hur ni forhallit er till det?