Fylld kycklingfilé till nyår - recept?

bettysmatte

Trådstartare
Har fått för mig att det skulle kunna vara gott med fylld kycklingfilé på nyårsafton, men har inget recept. Finns kanske någon här som har något mumsigt förslag på fyllning? Vill att filéerna ska bli saftiga och smakfulla :d! Gärna också tips på vad ni brukar servera till.

Sv: Fylld kycklingfilé till nyår - recept?

Ädelost, färsk riven ingefära och finhackad kruspersilja passar bra att fylla kycklingfiléer med och torr blir kycklingen bara om man översteker den ;)

Brukar servera med ugnsbakad klyftpotatis kryddad med salt och 5 sorters peppar, ädelostsås och en grönsallad.

Vi brukar fylla med hackad färsk basilika och en mozarella skiva. sätt i tandpetare om det behövs. Gör en dressing på creme fraiche och färsk riven ingefära, salt och peppar, serveras kall. Klyftpotatis till.:d

Jag fyller med pepparsalami och mozzarella samt kryddar med rosmarin. Sätter i tandpetare då det brukar behövas.
Blir alltid riktigt smarrigt :D

Våran favorit här hemma är fetaost och grillad paprika fyllning, och på slutet i ugnen täcker jag det med crème fraiche med soltorkade tomater smak. ;) Serveras med risoni som jag blandar i fetaost och grillad paprika i när den är klar.

Prova även att linda de fyllda filéerna med parmaskinka, bryn i stekpanna och kör klart i ugnen på 175 grader

KL

Tack för alla tips - fortsätt gärna :)! Har hittat ett recept nu på smördegsinbakade filéer fyllda med philadelphiaost, vitlök och basilika. Någon som testat något liknande? Kan det bli bra? Det LÅTER gott :)!

Jag fyller ofta med philadelphia ost eller gorgonzola ... garna med hackade oliver, soltorkade tomater, capris eller nagot annat jag kan hitta i kylskapet. Inbakade eller inlindad i parma skinka eller bacon blir det till och med battre.:d

Haha, du måste ha hittat samma recept som jag hittat och tänkte försöka mig på till nyår :D Jag tänkte ta bort vitlöken, kanske ha schalottenlök istället och möjligen någon mer ört än basilika.

Liknande trådar

R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 991
Senast: Gunnar
·
Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 093
Senast: Lingon
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 163
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 059
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar