Fy tusan!!

Sv: Fy tusan!!

Scalibor is the shit. Inte en fästing på någon av hundarna så länge halsbandet sitter på, varken nu eller förra sommaren.

Jag har faktiskt aldrig hört att Frontline inte har fungerat:) mina mamma är veterinär så det är rätt intressant:D

Har du hält på den rätta mängen då? Eller så kan den ha varit "out of

date". Frontline fungerar endast om man har rätt mängd till djurets vikt.

Köp Frontline! Sen ser man inga kryp.Första gången jag använder fästingmedel (6:e hunden), och jag må då säga..SKÖNT

Jag använder Frontline och jag kan lova att jag har fästingar precies överallt iaf!

Har tagit max fem st på hela året. Bor i mellansverige,så ja tror inte vi har så mycket men ja har ju fästinghalsband oxå. samt att min hund äter vitlök:)
Skulle tycka de va jätte jobbigt och äckligt då jag tycker de är hemska djur;)

Vitlök är giftigt för hund, både färsk, tillagad och torkad. Därför ska det inte ges i någon form.

Lånad tråden lite.

De få ggr min hund har fått fästingar som satt sig får han stora knölar. Även om fästingen bara precis hunnit bita sig fast.

Är han överkänslig eller får alla så? Kan inte komma ihåg att katterna reagerat så mycket på fästingar.

Jag har faktiskt aldrig hört att Frontline inte har fungerat:) mina mamma är veterinär så det är rätt intressant:D

Har du hält på den rätta mängen då? Eller så kan den ha varit "out of

date". Frontline fungerar endast om man har rätt mängd till djurets vikt.

Jag har gjort efter anvisningar, med medel som varit nytt.

I just lööööööööööööööve norrland :banana: :bump:

Inga äckelkryp här inte :devil: :D

Jag minns när vi var uppe i Norr och skulle hämta Grima. Vi sitter och pratar med familjen som äger henne varav jag kommer in på ämnet fästingar och alla deras 6 ungar tittar såhär på mig ungefär: :eek:

"Vad är en fästing?"
"Vad göör fästingar?"
"Hur ser dom ut?"
"Är dom farliga?"
"Finns det många såna i stockholm?"

Jag kände bara..what? Ungarna frågade mig som om det vore elefanter i Afrika jag pratade om. Sen skrattade dom rått åt myggmagneten (jag) som for runt på deras gård hysteriskt viftande med armarna. När jag kom hem såg jag ut som en finnig tonåring av alla bett. Fan vad mygg ni har!!! :devil:

Har tagit max fem st på hela året. Bor i mellansverige,så ja tror inte vi har så mycket men ja har ju fästinghalsband oxå. samt att min hund äter vitlök:)
Skulle tycka de va jätte jobbigt och äckligt då jag tycker de är hemska djur;)

Bah! När jag var i Örebro hade min vita lilla sex stycken som kröp på honom! Vio måste gått rätt igenom ett färsingbo! :crazy:

Jag har aldrig använt fästingmedel på min hund. I år har jag plockat totalt 5 fästingar på honom, 3 som hunnit sätta sig och 2 som kröp i pälsen. Det känns som om det är väldigt individuellt hur attraktiva hundarna är för de små odjuren. Det jag kan tänka mig spelar roll med Rover är dels att han är korthårig, dels att han luktar ganska lite "hund", för han rusar då glatt genom skog och snår så gott som dagligen.

Hur långt upp måste man flytta för att slippa dom där små odjuren?
Här är finns inte så många fästingar i år,undrar vad det beror på?
Det brukar krylla av dom!

jag med:love:

Fast plockade första färsingen i går,har aldrig gjort det på varken hästen eller hundarna,bara katten 1 gång på 4 år :love:

Inget frontline och inga fästingar :devil:

*moahahahahaaaaaaaaaaaaaaa*

Det har sina fördelar att bo långt från ära och redlighet :D

Istället har ni muterade myggor som är minst 1,30 meter mellan ögonen!! :eek:

Jo, men det räcker ju med lite bäckolja så slipper man ju dem också :p

Fråga kamomilla som i helgen fått äran att åka ut i min skog för lite mete med tillhörande underbart doftande vätska :love:

Att hon sedan tappade den enda fisk som nappade på hennes mask är ju en annan sak.. :angel:

Hon fick ju uppleva min skog och i alla fall äta för dagen nyfångad fisk med diverse tillbehör och ett glas vitt vin sedan :love: :bump:

(eller ja, vin är ju det äckligaste som finns anser jag, men fick en flaska som jag bjuder de som lapar denna sura vätska på)

Bah! När jag var i Örebro hade min vita lilla sex stycken som kröp på honom! Vio måste gått rätt igenom ett färsingbo! :crazy:

Hahahaha
Kanske beror på var ni va;)
de är jätte lite här,eller så hade du bara otur och gick över ett bo.

Vitlök är giftigt för hund, både färsk, tillagad och torkad. Därför ska det inte ges i någon form.

Vitlök kan med fördel ges som skydd mot fästingar och andra parasiter, speciellt om man av olika anledningar inte vill behandla sin hund/katt med kemiska preparat. Utmärkt i sådana fall att ge till små valpar, dräktiga och digivande tikar . Om veterinärer kan ge så tror jag nog att jag kan ge. Och om du går in i en hund affär och kollar vid foder så säljs de till hundar både pulver och kappslar.

Sen är det självklart att man inte ger mycket av det och behöver inte ha varje dag heller. Eller om man vill så kan man blanda lite vitlök i olja som till hästar om man vet man ska vara ute i tex skogen en dag,och smörja in hunden under magen runt huvudet tex...

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 729
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 116
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
881
Senast: TantAgda
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 425
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka