Fy tusan!!

T

Texas

Jag plockar hur många fästingar som helst varje dag! Någon mer som har mycket på sin hund? Det är så äckliga små kryp...känns som om det kryper överallt på en efteråt..:eek:

Sv: Fy tusan!!

Stora funderingar att flytta dit nu!;)
Finns dom inte där alls eller?:bump:

Jag slipper också :D Finns kanske fördelar med att bo så här högt upp i landet.

och med min insektsfobi skulle jag aldrig klara av att plocka blodsugande kryp från min hund :O

Jo, en blandning av örter som någon rekomenderde, hoppas detta skall fungera. Blandade ihop det iDAG, HELT SANSLÖST MYCKET FÄSTINGAR PLOCKAT I TVÅ DAGAR NU. BLÄ! HOPPAS HON INTE BLIR SJUK...:cry:
Har en Collie, och jag vet inte vad jag skall använda..pratat med Collieägare och dom säger att just Collies är jättekänsliga för vissa medel?:eek: Vet ju inte vad jag vågar använda på henne..
Det är första året för henne:)!

Plockade 5st på vår colliegrabb idag:crazy:
Hade ett dundermedel som jag fick utskrivet av vår veterinär förra året - som jag har glömt namnet på (givetvis). Men då fick han inte en enda fästing iaf:banana:

Måste fixa nått nytt i år också, de funkar inte när man är så mycket så vi är:cool:

Men Front Line då? Eller fästings halsband? fungerar hur bra som helst! slipper plocka fästingar:D

Köp Frontline! Sen ser man inga kryp.Första gången jag använder fästingmedel (6:e hunden), och jag må då säga..SKÖNT

Hej! Kan inte du skriva när du vet vilket det var, då vet jag ju att det inte är någon fara för henne! Ska givetvis forska vidare det här med front line! Tack för alla svar!

Gör det! Frontline är det absolut bästa!:bump: efter en dag och det är slut med alla kryp:devil:

Håller med!
Wilton hade tre fästingar på huvudet på valborg (då visste jag att det var dax). Plockade dessa med nyinköpta plockaren (ni vet den med snaran - funkade perfekt :idea:). Droppade F i nacken på honom och har inte sett en fästing sedan dess. Toppen!

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 729
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 116
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
881
Senast: TantAgda
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 425
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka