Furminator

Hoppelhase

Trådstartare
Är den så bra som man hört? Den kostar ju multum men enligt alla jag pratat med är den värt det. Finns det inga billiga kopior? Jag menar, den ser inte särskilt avancerad ut... vad är skillnaden mot en vanlig underullsskrapa? Jag är snål och vill inte punga ut 500 spänn för en hundborste, men samtidigt är jag lat och vill inte dammsuga hundhår varje dag. :p

FurminatorLarge.jpg

Sv: Furminator

Har en som ser likadan ut fast en mindre modell som jag köpte på en auktions sajt, antagligen en kopia. Funkar toppen ,lika bra till min norfolkterrier som till brorsans huskey.

Ja det finns ju olika storlekar, den gula är den största tror jag. Jag har kollat på både tyska och amerikanska ebay, tänkte att de kanske går att hitta billigare där, men det var inte stor skillnad och med frakt och allt går det på ett ut. Heter din kopia något? Eller är du säker på att det är en kopia? De mindre är ju billigare, någon hundralapp för den minsta tror jag.

jag har köpt en kopia, och den kostade någonstans i regionen av 230:-. Det står Karlie på den, och den funkar fint.

Hittar inget namn på den, men den är gul med svart handtag, på tradera köpte jag den, om man nu får skriva det, utrop från 1 kr. Jag tycker den funkar toppen men på en större hund som brorsans husky hade det varit smidigare med den större varianten.

Jag kollade på tradera för någon dag sedan och hittade inget men då sökte jag ju iofs på just furminator... får kolla igen

Är den så bra som man hört? Den kostar ju multum men enligt alla jag pratat med är den värt det. Finns det inga billiga kopior? Jag menar, den ser inte särskilt avancerad ut... vad är skillnaden mot en vanlig underullsskrapa? Jag är snål och vill inte punga ut 500 spänn för en hundborste, men samtidigt är jag lat och vill inte dammsuga hundhår varje dag. :p

FurminatorLarge.jpg

Ja den är gööör bra
Har den till katterna o hundarna , fungerar kanon

FurminatorLarge.jpg
Man behöver inte köpa den största varianten . Jag har mellan storleken, fungerar utmärkt .
Beroende om det är en stor långhårig hund , kanske det behövs med den största

Sök på "Professional Kam Borste" på tradera så ska du se att du får upp massor.

En helt toppengrej har här hemma o kör på hundarna. Pälsen blir glansig o len när man kammat dom.

jag köpte min"Kopia" på tradera är super bra! min amma ahr orginalet tycker kopian fungerar lika bra :)

Köpte en original på en webbutik för ca 240 kr, Mellan storleken. Räcker gott och väl till min stora schäfer. Långhåriga taxen fungerar den så där på men sen har han ju inte samma sorts underull... Schäfern är den helt otrolig på.

*Kl*
Hur använder man den - istället för vanlig borste/karda eller enbart under fällning för att få bort underullen så fort som möjligt?

Nu blev jag lite nyfiken..
Frågan är om du kan gå igenom med den utan att skada den friska pälsen så att säga?
Annars ska sjuttsingen jag också köpa mig en sån har 3 fällande monster nu..

Den funkar när som helst, men är kanon på underullen. Den är verkligen så bra som den verkar på filmen. Den bästa jag provat på långhårig hund, men tar även otroligt bra på min korthåriga under fällperioden.

Eftersom jag har en dsg så borstar jag inte så ofta. Men kompisen som har en sheltie brukar låna den med jämna mellanrum. Där funkar den alltid.. sen kan man förståss ha en annan för att borsta upp glans eller bara för att det är skönt när de inte fäller..

ps. såg *kl* i efterhand, men låter svaret bestå..

tycker inte den tar något av överpälsen så att det syns...har oxå en Coat King (ska sälja den) som ju skär av även överpälsen så det är ju ingten höjdare men Furminatorn är toppen måste jag säga. Efter en omgång med Coat Kingen kliade sig vår schäfer enormt men ingen reaktion av Furminatorn. Han fick dock fina komplimanger för sin fina päls av 3 hundpoliser med schäfrar i går. Jag körde furminatorn dagen före förrgår tror jag.

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
725
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 050
Senast: Rumpnissen
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
556
Senast: Fetaost
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 315
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Shop to you drop, del 4
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2024