Furminator

Sv: Furminator

:rofl:
Förlåt, kanske skulle varnat :D Min syster testade den på hundarna på mammas matta. Hon trodde nog inte att den skulle vara så effektiv. Mamma fick dammsuga mattan i en halvtimme sen :o

Visst är den häftig :love:

Duktiga tjejer du har förresten, min försökte äta upp allt :crazy: Fast Siri ser lite fundersam ut :cool:

Det var ganska elektiskt också, så all päls bara smetade sig fast överallt. :crazy:

Det var lite ombytta roller, Siri som annars gillar all bli borstade blev sur och fräste åt mig :eek: och Mis som brukar försöka smyga iväg låg väldigt snällt och fint. Men det kan bero på att Mis var lite trött vid tillfället. Måste passa på, inte alltid man kan fånga katten annars! :rofl:

Hon har humör, den fröken. Imorse låg Mis och lurpassade bakom en papperkasse och när Siri kom ut från badrummet flög hon på Siri och liksom hoppade upp på ryggen på henne. Jäklar vad arg Siri blev!! :cool: Hon fräste riktigt rejält då. :o Och fick tjock svans. :rofl: Det får hon ofta.

Mis har varken lärt sig att fräsa eller få tjock svans. Hon vet inte ens om att man kan bli arg! :love:

Undrar om det är nått med vitfläckigheten som gör det då. Samma fenomen här ju, den svartvita har humör och den enfärgade är så snäll, så snäll :love:
Med tanke på Mis och Yogas släktskap så är det roligt att läsa att dom är så himla olika :D

Fast Abbie verkar ju vara lika genomsnäll som Mis.

Kan man inte bara fukta katten innan man kör igång då? Dra över med en fuktig trasa eller spaya lite med en blomspruta.

Köpte en sån förra året och tyckte den var värdelös, inte ett dugg bättre än de kammar och borstar som vi redan har så jag returnerade den. Fick inte alls tillbaka pengar + porto som utlovat. :mad:

Skogstrollet skrev:
Kan man inte bara fukta katten innan man kör igång då? Dra över med en fuktig trasa eller spaya lite med en blomspruta.
Håller med.
Om man sprayar med vatten i rummet innan så höjer man ju luftfuktigheten temporärt - det borde väl räcka.

Det står att man ska försäkra sig att katten är absolut torr, så det kanske inte är en sån bra id´e.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 114
Senast: Blyger
·
Övr. Katt Nu ska vi bli med katt, mannens syster med familj ska flytta och de kan inte ha sin katt med sig till sitt nya hem. De har frågat runt...
Svar
3
· Visningar
1 075
Senast: Lindon
·
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 904
Senast: linnsan
·
Hundhälsa Hej! Jag skriver detta för att förhoppningsvis få andras synpunkter på vårat problem, men också för att problem ibland blir enklare...
Svar
14
· Visningar
4 427
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp på vintern