Furioso II

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare dobbis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 948

dobbis

Trådstartare
Någon av er alla kompetenta avelsmänniskor som kan svara på hur nära men vågar "linjeavla" på ovanstående herre??

Sv: Furioso II

Jag vet inte mycket om hingsten men har sett att det har linjeavlats på honom längre bak i stammen. Han var minst 50% xx, men en ganska rejäl hingst:
http://www.allbreedpedigree.com/furioso+ii4
Det är ju utan tvekan en fin hingst att ha i stammen, men jag vet inte vilket som är de svagheter som skulle komma fram vid en linjeavel.
Hur nära hade du tänkt?
Ulrika

stoet har honom som morfar och tänkta hingsten som farfar.Stoet har Argentinus på andra sidan om det har betydelse

Jag tycker inte det verkar som det blir alamrerande nära linjeavel, men jag överlåter den frågan till dem som vet betydligt mycket mer om det än vad jag vet. Jag har tex inte en aning om vilka gener som kan tänkas förstärkas vid en ev. linjeavel på honom.
Vad vet du om andra hästar som linjeavlats på honom?
Ulrika

Någon av er alla kompetenta avelsmänniskor som kan svara på hur nära men vågar "linjeavla" på ovanstående herre??

Herre min skapare, jag skulle ju inte alls svarat i den här tråden.. Är inte kompetent för 5 öre ;).. Bara nyfiken..
U

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 396
Senast: Johanna1988
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 958
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att... 2 3
Svar
50
· Visningar
5 366
Senast: hollypolly
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 071

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka