Sv: Fundersam och orolig
Att han dessutom undviker ämnet att leva tillsammans gör att jag undrar hur intresserad han är av att "gå vidare"? Han kanske är helt nöjd med hur ni har det nu? Inget fel i det, men DU verkar ju inte nöjd med detta.... och då är frågan; ska du avvakta ytterligare 2 år och hoppas han säger "jag älskar dig" av sig självt? Och ska du hoppas på att han självmant kommer "till skott" med ihopflyttning?
Mitt råd till dig består av två saker:
1. Säg att du älskar honom och hör efter vad du får för respons på det.
2. Ta ett allvarligt samtal om vad DU önskar dig av ert förhållande; vad du vill ska hända. Sen får ni resonera kring om ni kan uppfylla varandras önskningar om framtiden eller ej.
Alla är vi olika, men för mig skulle det kännas otroligt konstigt att inte jag och den jag älskar kan säga det till varandra efter så pass lång tid som två år! För mig skulle det vara ett stort orosmoln, speciellt om jag sagt det, men inte han. Min sambo känner i och för sig ett par som varit tillsammans längre än så och inte sagt det till varann, men för mig är det lite mystiskt.horsedream skrev:Nu har vi setts i två år. Han bjuder på mat och det blir två semesterresor.
Men han undviker ämnet gällande att leva tillsammans.
Jag har skrivit ett flertal gånger att jag älskar honom, men vi har inte sagt det än högt. Han har inte skrivit att han älskar mig, jag bara känner mig älskad när att är mysig mot mig.
Att han dessutom undviker ämnet att leva tillsammans gör att jag undrar hur intresserad han är av att "gå vidare"? Han kanske är helt nöjd med hur ni har det nu? Inget fel i det, men DU verkar ju inte nöjd med detta.... och då är frågan; ska du avvakta ytterligare 2 år och hoppas han säger "jag älskar dig" av sig självt? Och ska du hoppas på att han självmant kommer "till skott" med ihopflyttning?
Mitt råd till dig består av två saker:
1. Säg att du älskar honom och hör efter vad du får för respons på det.
2. Ta ett allvarligt samtal om vad DU önskar dig av ert förhållande; vad du vill ska hända. Sen får ni resonera kring om ni kan uppfylla varandras önskningar om framtiden eller ej.