Sv: Fundersam och orolig
Hans syrra har flyttat nu till eget boende. Men min pojkvän och jag bor fortfarande kvar på skilda håll och träffas om helgerna.
Jag har fortfarande svårt att säga direkt till honom de tre magiska orden. Jag försöker men de fastnar inom mig ändå.
Men killen verkar visa sin kärlek till mig på så många andra sätt, när han skämmer bort mig.
Kan det vara så att jag är helt enkelt rädd att säga orden just för rädslan att det blir mer intensivt och att det sedan skulle spricka och jag blir ensam kvar??
Jag har sagt det till honom på telefonsvararen, skrivit i SMS, Messenger eller mail, men direkt till honom verkar jag inte kunna säga. Vet att det är konstigt men jag är bara sådan. Han har inte sagt det till mig än.
Men det med magiska gränser och hur pass fertil jag egentligen är. Min mormor hade problem innan hon fick min moster. Mamma fick infektion på bukspottkörteln som orsakade problem innan mig. Sedan fick hon två söner och ett missfall.
Hur farliga är små knutor på livmodern??
Dvs inte cancer utan sådana som orsakar stora blödningar, oregelbunden mens och kan orsaka problem vid att bli gravid?
Jag vet inte än om jag har detta, funderar på att göra en ultraljud för att få veta. Men om jag skulle ha det, vad gäller då?
Jag längtar efter barn så fruktansvärt mycket och ibland finns det sådana höga önskningar att kondomen ska spricka eller något sådant, just för att jag längtar så. Vet att det är fel att önska så, men ibland känns det så fruktansvärt starkt och ibland blir jag så gråtmild när jag ser småbarn. Ibland finns så starka tankar där och magen känns sväld och ingen mens, men ingen graviditet utan bara mensen som dröjer som vanligt. Det har hänt att jag gjort graviditetstest men strax efter detta har mensen kommit. Att magen känns sväld är nog bara att mina magmunnar inte jobbar ordentligt. Har tidigare fått diagnosen reflexus billaris, men de mediciner ifrån doktorn verkar inte funka ordentligt och de verkar bara ha två olika tabletter att välja på. Nu har jag så där ont i bröstkorgen igen precis som tidigare och vet att det är magen.
Jag vill inte äta p-piller för jag mådde inte bra av dem och har slutat med dem. De var så knepiga i slutet också. Ibland kunde jag få varannan vecka mens istället för en gång per månad. Doktorn sa något tidigare att han skulle skriva ut några andra piller för att hålla cykeln igång när jag försöker bli gravid. Men där finns ju även risk för att flera ägg faller eller att något blir fel. Usch just nu mår jag inge bra, fastän jag hade en underbar alla hjärtans dag med min älskade pojkvän. Vet inte längre vad jag ska göra.
TACKSAM för alla svar!!
*kramar av styrka*
//Magda