Funderingar Hingstvalstråd 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg precis på språngrulla att Zirocco Blue endast kommer insemineras på Broline. Riktigt pissigt villkor, dessutom kostar han nu 2000+14000 istället för 2000+11500 som det står på VDL:s sida....

SKOJAR NI? Reds han in för 2 år sedan?! Herrej-lar! Å han visade skitfina passagekänningar! Jäklar i havet!

Citat från ägarens facebook i december:

"Nu tränar Sibelius på inför bruksprov nästa år! Han fick fina vitsord för sin exteriör så nu jobbar vi på att stärka honom o befästa Intermediarerörelserna, han är ju bara riden i två år! Helt otroligt att han debuterade LB förra året o nu har placeringar i St Georg!"

Som jag fattat det reds han inte in förrän han var 5, så då tar det ju lite tid innan man "hinner ikapp" och får tillräckligt med prestationer för att få visa.

Eh, jag är ju arabnörd :o men hade jag haft ett lämpligt arabsto hade jag inte tvekat att betäcka med honom för en trevlig halvarab, gärna ett sto för att avla vidare på. Det är inte ofta jag blir så imponerad av en SWB-hingst, som sagt är jag arabnörd.

...

Inte så särskilt - jag tror helt enkelt det beror på antalet hästar som de har och som ska tränas - vissa hinns inte med fullt ut helt enkelt. Det kan ju också vara någon skada som stoppat

Det är precis som du skriver, tidsbrist och mycket hästar som ska tränas, ingen skada alls :) Men med tanke på hans snabba utveckling så verkar det bara gjort honom gott :)

Såg precis på språngrulla att Zirocco Blue endast kommer insemineras på Broline. Riktigt pissigt villkor, dessutom kostar han nu 2000+14000 istället för 2000+11500 som det står på VDL:s sida....
Teknisk fallenhet verkar inte vara VDL's starka sida. Laddar upp videoklipp som är filmade på en datorskärm med mobilen för att man inte vet hur man laddar upp direkt från datorn, till exempel. Man får på deras hemsida uppfattningen av att det inte uppdateras alls på vissa ställen. Deras Holländska sida har rena buggar....
Det kan klart vara svårt för ett så litet företag att ha en fungerande hemsida :cool: (inte bitter)

Zirocco Blue, en son blev ju godkänd på bruksprovet nyligen. Gisborne VDL - grova ben minst sagt :p;)

Haha jag var också in på både svenska och holländska sajten igår sa högt till mig själv "de skulle iaf behöva en ny webmaster" ;).

Å andra sidan gäller det alla hingsthållare, iaf i Sverige.

Känns som att jag spammar här nu men ny film på Sibelius:

Jag har ju främst varit inne på fuxhingstar för att öka chansen till isabell, men en gulbrun med Sibelius "look" hade ju inte heller varit helt fel :angel:

Vilken häst! Verkligen komplett :) Ser helt fantastiskt ut att sitta där uppe.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Ja, 2013-tråden kom ju redan i Mars 2012 så det är väl hög tid för en 2014-tråd! :D Tycker iaf jag som inte betäcker i år ;) Så...
74 75 76
Svar
1 511
· Visningar
174 603
Senast: polly p
·
Avel Jag går i hingstfunderingar till mitt sto som skall betäckas nu under våren. F. 2003 170cm hög e. Rubiquil (Rubinstein I) u. Inette ue...
Svar
0
· Visningar
1 573
Avel Redan innan bruksprovet är mitt huvud fullt med hingstfunderingar för 2007. Antagligen betäcker vi tre ston i år...vårt gammelsto e...
2
Svar
27
· Visningar
2 188
Senast: stommen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter