Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Stoet är väll redan utdömt sen har ju du valt att betäcka henne ändå ? Det är väll denna som du betäckt med Dalhwinne ? Endel Hingstägare läser även här på buke .En helt annan fråga till alla:
Är det någon som har koll på vad som gäller om ett seminerat sto skadar sig såpass allvarligt att hon inte går att ha i avel ens? Gäller mitt andra sto som är seminerad en gång (förmodligen tog det sig inte), och nu har skadat sig rejält.. Är det nya avgifter för allt eller hur funkar det?
@Miaa
Ja, det är samma sto. Det är två helt nya skador som uppkommit och alltså ingenting som hon är utdömd för ännu. Jag hade inte valt att ta föl om inte flera veterinärer godkänt det.
@Pontevecchio
Dåligt formulerat av mig Vanlig skada som uppkommit. Därför jag undrar är för att jag har en bekant som fick akut avliva sitt seminerade sto, men behövde då inte betala språng och stationsavg när hon bara bytte till sitt andra sto. Men det kanske var ett undantag
Tja vi har ju gjort komben Ravell - Dalwhinnie, lite samma med Bernstein -xx blod.Skulle behöva lite hjälp!
Står i valet och kvalet ifall jag ska betäcka eller ej. Har inte hittat en hingst som jag själv skulle vilja ha en avkomma efter. Men tankarna går åt att välja en hingst där jag sedan kan sälja avkomman till nästa år. Stoet är f-00, fick sitt första föl -14. Vill ha några föl efter henne, då hon är ett fint sto som kan bidra till avelsutvecklingen. Men... det börjar dra på tiden. Snart lite sent att betäcka? Skulle jag bestämma mig för att betäcka om henne, så står det mellan Zuidenwind och Dalwhinnie. Vad hade ni gjort?
Vilka hopphingstar är utan språngavgift?
Quin 1 e. Verdi?? Någon som sett eller har åsikter? Vad bör han passa till?
@Remaining
Har du koll på vilken prismarginal du har? Och vilken typ av semin du vill ha: AI, TAI och/om TAI? Önskad storlek på avkomman? Beprövad hingst eller går det bra med ung förmåga som uppfyller kraven?
Har en i åtanke som kanske vore något, 9-8.5-9 på gång, 9 på ridbarhet och vacker typ.
Vilka hopphingstar är utan språngavgift?
Visst är hon läcker. Ja hon är väldigt smäcker, nu är hon lite kralligare än tidigare men tror det beror lite på att fröken går på bete.
Pris har vi väl satt max 30 då detta fölet inte riktigt var helt planerat. Hade inte tänkt betäcka för ens nästa år men pga lite tråkiga saker ser det ut som det blir i år ist.
Avkomman ska helst bli över 164. Sen är höjden inte så noga. Vill inte ha fryst. Hon var nämligen lite knepig att få dräktig sist. Hoppas få det lite smidigare denna gången när jag har lite mer erfarenhet. Det som jag känner är nackdelen med en ung är väl att min bara har en avkomma som är 2 i år så jag vet inte helt vad hon lämnar. Första fölet gick Riks och fick mycket fina lovord.