Funderingar Hingstvalstråd 2014

Sv: Funderingar Hingstvalstråd 2014

Jag har inte hittat så mkt avkommor ännu, han ska ha en godkänd son bl.a.
Luxus finns med och likaså Rubin om man nu vågar gå så nära? Highcruiser har jag glömt bort, han kanske fungerar jättebra till henne! Vi får se vad det blir för pris och avtal på honom i år. Jag har faktiskt backat när det varit språng + 45 +90 dygn. Blir ett fasligt körande.

Visst gör han, riktigt läcker. :d
Ska bli spännande att se hur det går för honom.

jag lägger en röst på Highcruiser! oväntat? :D skämt å sido, jag är faktiskt mer än nöjd över min fröken.

Redan, det var snabba puckar! Hatten av för hans ägare!:) då ska jag ta en liten cyberpromenad dit o kika.

Det står på första sidan när du klickar på Seminstation & hingstar, under bilden på HC.

Tack felet var att jag kollade bland hingstarna och semin avgifterna , inte en tanke att det kunde ligga direkt på förstasidan :o

Att man kan vara så blind ibland ,det är ju skämsigt ;)

Mia

Knapplån

Lägger ut mitt sto igen, denna gång med bild.
Född -10, Belamour - Abantos.
Rör sig mycket trevligt i trav och galopp trots att hon ser lite tråkig ut. Önskvärt om skritten kunde bli lite mer avspänd och vägvinnande. Hon har ett underbart temperament men vill för den skull helst inte betäcka med någon som är ökänd för sitt temperament. Är intresserad av hingstar som lämnar lite större och högrest då hon bara är ca 161 i manken.

04B5F7B1-292D-42D0-A56D-6DA624BFFE70.jpg
[/URL][/IMG]

Budgeten räcker till en hingst i medelklassen. Känns lite riskabelt att ta något riktigt dyrt då det blir första betäckningen. Fryst känns också lite riskabelt med tanke på att jag bor så långt norrut. Är helt nybörjare på det här med halvblodsavel så har ingen aning :)

Om du går in på asvhs hemsida så hittar du dom nya blupen på hingstarna för 2013. Kolla på listan där och kika framför allt på dom som ligger högt på typ, skritt och plus på mankhöjden.
Kan ju kolla om där är någon hingst som passar in på alla dina kriterier först och främst och sen kika på dom hingstarna som passar om där är någon som du gillar :)

Sen finns det ju en hel uppsjö av hingstar som inte har blup än också.. ;)

Jag tror som nån annan att Zaladin MI skulle kunna passa bra på ditt sto

Tänker Bellagio också, ger stora snygga ädla avkommor. Kanske inte förbättrar skritten men.

Dionysos bor rätt högt upp i sverige jämfört med skånehingstarna. Trevlig,,ridbar hingst som förädlar.

Senast ändrad:

Highcruiser? Betäckte min dam med honom och han förbättrade typen mycket till avkomman. Hon var lågställd och lång men ungen har mycket luft under magen och är mer byggd i uppförsbacke. Dock har väl inte HC den bästa skritten.

Om jag får vara petig så vill jag helst inte ha en fux.. Men alla gånger hellre en fux som passar med mitt sto än en av annan färg som blir en sämre kombination :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka