Funderingar Hingstvalstråd 2014

Sv: Funderingar Hingstvalstråd 2014

Hehe, min häst tappade dressyr genen :p hon fick Zeus generna istället antar jag ( har jobbat med hennes kusin(Zeus sidan som är väldigt lik i temperament/brist på hummör och båda hoppar jätte härligt men dressyren går tungt).

Galoppen är dock finfin på min, men hon är ju så jäkla lång att det är svårt att få ihop henne i ngn gångbart.

Ja Bravur 1197 kan nog vara ngt, verkar trevlig i typen, har typ alla mina favoriter i fjärde led och hoppar fint :).

Ngn som har erfarenhet av honom? Temperament på avkommor osv?

Jag har fött upp två stycken, båda har väldigt bra temperament. De är efter ganska olika ston men just psyket på dem är riktigt gott så det tror jag kommer från pappa.

De blir tre nu i år, den ena förbereds för test men den andra kommer nog inte dit.

Kl

Hoppar in här igen och undrar om cardento + sto e come back 2 kan fungera?

Ditt sto hade jag använt Jaguar Mail till. Han lämnar både och. Har själv en fantastisk avkomma hemma som rör sig väldigt bra och hoppar precis lika bra.

Han har ju lämnat en hel del som går dressyr och som gör det bra.

Vet inte om det går att få tag i något från honom och han lär säkert ha blivit betydligt dyrare nu när han dessutom har en världsmästare som avkomma.

Och du har risk att få en fux ;)

Ja, han står högt upp på min "vill-ha-lista" men i år har jag inte råd att ta allt på samma gång... :(
Och det är samma med Bravour...
Vill gärna ha levande föl avgift i år..

Men men, allt kan hända och man kan alltid drömma :)

Jag hoppas ju så klart att mitt sto kommer att vara ridbart, men det är ju alltid en chansning när det finns en skada i botten:down:

Men jag ska ringa vetrinären i morgon som gjorte ul och röntgade hasen på henne förra året och höra vad hon säger.
Sist jag pratade med dom så sa dom ju att hon skulle få föla och vila och så fick vi se efter det, och den tiden har ju kommit nu...:nailbiting:

Kl
Såg en film på hingstvisning med Quattro b... :love: otroligt mycket energi som flög runt över allt :p.

Han e ju så fin :)

Jahapp, inte blev man klokare av att prata med vetrinären i morse heller..
Men det är väl bara att inse fakta att jag inte har råd att betäcka henne i år så får väl ta och börja rida henne så smått så fort väder och vind tillåter :)
Och så får man väl se åt vilket håll det går med hasen.. :o

Quattro är jättefin, en stor favorit hos mig.
MEN han nedärver sin burkiga typ och korta hals extremt mycket.
Kolla på Quaterback så ser du vad jag menar.

Då jag är såå nöjd med min 2 åring efter warsteiner funderar jag på att "göra"en till :)
Var ju ner och träffade warsteiner den 7 januare och det gjorde ju inte saken bättre ;)

För att behålla eller sälja?
Vill du ha en egen så go for it, är det för att sälja hade jag tänkt till många gånger. Jag vet många dressyrtränare/ryttare som inte vill ha Warsteiner. Själv får jag rysningar av hans namn :9

Men så kort hals är det inte tycker jag... eller? Vill ha en häst med mycket hals iofs, men Quattro är väldigt fin i övrigt.. kan bravour vara ett bättre alternativ då? Är ju barnbarn till Quattro.

till mig själv om det blir ett sto om det blir en hingst får vi se.har också hört att folk är negativ så fort dom hör warsteiner och det finns säkert avkommor som är skarpare än andra.;)

Blev ännu mer sugen på att betäcka med Bravour nu när jag letade fram i en gammal tråd att Clinton- Heartbreaker är en fin "Golden cross" :d

Som förvisso Bravour redan är men på "min bebis" blir det extra Heartbreaker i 3e+4:e led :)

Senast ändrad:

Missförstå mig rätt. Jag älskar Quattro B. Men han lämnar fortfarande korta halsar och burkiga hästar, inget jag hade lagt på en kort och burkigt sto.
Däremot verkade hans dräktighet helt ok när jag kollade på honom.

Tabac, jag väntar fortfarande på att träffa en snäll och ridbar W-avkomma ;)

:love: jätte sött föl!

Pontevecchio
Fast mitt sto är inte direkt korthalsad eller burkig tycker jag, på filmer ser hon väldigt kort ut i kroppen då kameran trycker ihop allt. Sommar fet är hon dock ofta. Även på vintern :o, och underhals har hon också tyvärr.

2013-05-13-15-31-41.jpg

Väldigt lång longerings film men man ser hur hon rör sig.
http://www.youtube.com/watch?v=leFuulEO_UQ&feature=youtube_gdata_player

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka