Funderingar Hingstvalstråd 2014

Sv: Funderingar Hingstvalstråd 2014

Aha, ja, det kanske inte blir så bra med dom så nära. Inte ens tänkt på stammen eftersom det inte är mitt sto :o

Men finns det inga dressyrhingstar som ger trevliga avkommor då? :( Eller multitalanger.

Jo absolut. Förutom Dalwhinnie så Luxus och Highcruiser. Ampere verkar också ha vänliga avkommor.
Det är skillnad på vänlig och känslig också.

*kl*

Är det någon här som har koll på var Corlensky G II står/finns någonstans?
Godkänd i vilket förbund?

Jag vet inte hur Don Primus är, men pappan lämnade ju bra skalle.
Figaro R kanske, eller pappan Friendship. Firenze, Floré Star om de kommer vara i avel.

Multitalanger så kanske Fetcher N, Canterbury, Hip Hop.

Senast ändrad:

Vi har en e Dalwhinnie och hon är jättetrevlig! Mkt fin att rida in med lagom energi. Vi väntar en till e honom u ett annat sto.

Så kan det vara, men samtidigt skriver ju du fina ord om Camaro M. En hingst som inte ens kommit ut på en bana pga hans oridbarhet. Någonsin. Vars avkommor förra året var de som stannade ut sig mest i championaten.

O som du skrev i annan tråd, det är individuellt vad man gillar för hingstar.

Så kan det vara, men samtidigt skriver ju du fina ord om Camaro M. En hingst som inte ens kommit ut på en bana pga hans oridbarhet. Någonsin. Vars avkommor förra året var de som stannade ut sig mest i championaten.

Måste bara fråga vad du har för källa på att Camaro aldrig kommit ut pga oridbarhet? Har aldrig hört ngt liknande och då har jag ändå haft tät kontakt med en tidigare spekulant på hingsten som känner till honom väldigt väl och som överlag har en väldigt stor inblick i hingstvärlden. Jag har hört om varför han inte tävlar och det har absolut inte med hingstens ridbarhet att göra. :)

Senast ändrad:

Jag har sett CamaroM riden och hoppad på visningar och då såg han normalfungerande ut.

Enligt Markebäck. Jag frågade för många år sedan då jag jobbade i ett stall där ett svårklass-sto skulle betäckas. Vi funderade på Camaro M. Men eftersom de sa som de sa så betäckte vi inte med honom.
Stoet åkte till Holland istället.

Senast ändrad:

Jag har sett CamaroM riden och hoppad på visningar och då såg han normalfungerande ut.

Men att hästen funkar hemma och på visningar är ändå lite skillnad mot hur dom funkar på en tävlingsplats.

Jag har bara läst här på buke men det verkar vara väldigt många som har sett honom i början av hans karriär när Jens red honom och alla är av samma åsikt; han funkar inte på en tävlingsplats...

Jag tycker att det är skillnad på hästar som ser svåra ut men ändå sköter sitt "jobb" och på hästar som inte ens proffsen reder ut..

En konkurrerande hingsthållare alltså.... trovärdig källa!

Camaro M är faktiskt en av få svenskstationerade Elitpremierade hingstar och jag har väldigt svårt att förstå skitsnacket kring honom.

Ja jag håller med! Han har dessutom avkommor som är på väg upp i klasserna

Och det finns massor av hingstar som inte funkar på en tävlingsplats. Just för att de är hingstar.

Det är kanske på sin plats att vara något försiktig vid val av en sån hingst, men att rata den för att den inte tävlat? Nej. Låt avkommorna bevisa sin och det har ju helt klart Camaros gjort.

Men skämta!

Har du svårt att se vilka resultat hans avkommor gör?

Och ärligt anser du att den hingsten du rek är väl representerad för ridbarhet och teknik när du ser videon?

Ja man får tycka vad man vill om vilken hingst som helst men att snacka skit om en annan hingst och samtidigt höja en som har uppenbara problem på banan känns ju lite sådär.

Och du det är en lång väg att ta sig till championaten..

Det håller jag helt med om!

Han var på tal när ägaren skulle betäcka Cortez stoet här hemma första gången, nu blev det inte han och det var inte för att vi hade hört något dåligt om honom, men nu med lite eftertanke så var det kanske tur ändå.
Jag hade inte lagt honom på just henne om han så var gratis för jag har en känsla av att det hade blivit väldans skarpt..

Men på ett stabilt och samarbetsvilligt sto så kan det kanske funka bättre.

Det som både jag och Hippocampus reagerade på var att det skrivs gott om Camaro medans den hingsten som vi tycker är fin ratades helt pga att den såg svårriden och spänd ut (och hade dåliga framben men det tycker jag tyvärr ser genomgående ut på flera av hingstarna där i från så om det är hästen eller utbildningen som brister kan man ju diskutera till döddagar)
Men den tävlar ju iaf och tar sig runt utan problem ( om man nu ska räkna det som plus att hästen tävlar trots att det är en hingst, det ser jag som en självklarhet annars ser jag det som ett minus på ridbarheten/samarbetsviljan)

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sodastream
  • Valet i USA
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka