Jag tagit tre avkommor på samma sto, de två första (hingstföl) är helbröder efter Temptation. Den tredje ett stoföl e Van Vivaldi. Mamman är inte direkt nervös av sig, men kan få rätt duktig prestationsångest och tagga upp sig. Hon är inte så stor själv (164-165) och kommer från en stofamilj där merparten blir små. Avkomma 1 e. Temptation blir troligen ca 165 cm hög, är orädd och framåt och vaken, mycket bra trav och fantastisk galopp. 2,5 år nu och insutten, hoppar allt, klart kul häst! Avkomma 2 är ett gosedjur, gudasnäll, lite skygg och väldigt vacker. Blir stor. Avkomma 3 e. Van Vivaldi travar helt otroligt bra, är vacker och ädel. Blir lite mindre i storlek. Inte ett smack nervös, någonsin. Har avvant sig själv, i princip, och går gärna själv och undersöker gården. Även den ett gosedjur, supertrevlig.
Det som ffa talar emot Van Vivaldi är fertiliteten. Vi försökte göra om kombinationen i år, men det tog sig inte. Jag har sett många efter Temptation och ingen har varit liten. Så jag skulle välja honom av dessa två.