Har funderingar på att försöka göra en ET på mitt sto nästa år eller året efter, beror helt enkelt på om allt praktiskt runt går att lösa, men här är hon iaf, f. -11 e Chirlon - Rubinrot, vet inte om man får sätta ut uppfödare i trådarna?
Hon fick klass 1 nu på kvalitén med 7,7,7 på exteriör och 7,5 7,5 8 7,5 på gång, jag visade henne själv så med ett proffs hade det kanske kunnat bli lite högre...
Hon har en fantastisk ridbarhet, aldrig tittig eller rädd för saker på banan, bara går och går, massor med mekanik, bra balans, riktigt bra arbetsskalle. Hon bryr sig inte om det är andra hästar i ridhuset, eller om hon är själv, inget alls. Alltid framåt utan att bli dum och springig. Snäll och vänlig i stallet, man kan ta med henne överallt och hon är lika cool på nya ställen. Helt enkelt, fick jag en exakt kopia av henne skulle jag inte klaga.
Men, hingst då, vad ska man ha? Jag är just nu mest sugen på Fürstenball eller Glocks Zonik, vet inte hur Zonik skulle kunna lösas, Fürstenball har ju Lövsta. Någon som har fler förslag? Hon har ju som sagt många kvalitéer själv, att hon själv inte är superädel gör väl att jag helst ser en ganska modern hingst till henne, det är väl allt. Fölet är tänkt som en framtida tävlingshäst till mig.