Är nu klart att jag försöker få min dräktig till våren. Hon blir inte bra från sin ligamentsskada. Det är hon som hoppar i min avatar (1,30).
Har en shortlist på hingstar sedan innan men samtliga går på fryst och hopplös att få tag/dålig kvalite osv: Emerald, Comme il faut, Cornet Obolensky och Singular. Jag vet de är rätt olika :-). Men jag har fått ge mig på min "chansningsteori" och försöker hitta en yngre hingst med färskt. T.ex. en avkomma till någon på min shortlist.
Stoet är bedömd som 3 åring vid Eintragung Hauptstutbuch (HAN) med klass I, 7: or på allt utom 6 på skritt , inget hoppbetyg konstigt nog. Samt på Zuchtstutenprufung som 4 åring med 8
r på allt utom kapacitet hoppning 9 och skritt 6. 6:an i skritten är jag rätt säker på är att hon som ung blev lite passartad när hon spände sig. Gått 1,40 innan hon skadade sig och har många plac i speedklasser. Hoppar med jättefin teknik fram o med bra rygg men öppnar inte upp så bra bak. Contenderstammad på båda hållen och typmässigt väldigt mkt honom. 1,73. Superenkel individ att ha med att göra, jag är en riktig amatörtant men har ridit henne hemma och sen har en duktig kille tävlat. Man kan ha en sjuåring att leda henne på en tävlingsplats, enda risken är att hon vandrar in på banan med sagda sjuåring för där finns gräs...
Mål - en avkomma som kommer gå svår klass. Absolut inget Contender i stammen på hingsten. Vill få ner storlek något. Bättre bakbensteknik. Tillskott av gummi och power. Och jag tror som sagt att hon kan ta och förmodligen kan utnyttja rätt mycket humör från hingsten, hon är alltid väldigt positiv speciellt på hinder men jag tror att lite drake tar avkomman vidare i klasserna.
Jaha. Dom önskemålen var väl enkla att få till eller hur? Kasta ur er idéer tack!
På tal om CO avkommor: Någon som vet varför Bravour inte tävlat på ett par år? Med tanke på att Askö skriver att det är viktigt för dem att deras hingstar tävlar?