Funderingar hingstval 2016

Han har ju en ung klon, samma frissa och allt. :cool:
Billigare dessutom O_o

Dräktigheten då? :heart
Finns det hemliga connections som bara du har? Som en chef? :p

Min connection är typ chef och inte hemlig ;). Men dräktigheten brukar vara skitsvår att få ur alla hingsthållare, såväl svenska som utländska. Alla hingstar skickas dock inte utomlands och jag vet att Z inte skickar på alla heller. Så skickar de är det säkert ok dräktighet.

Min connection är typ chef och inte hemlig ;). Men dräktigheten brukar vara skitsvår att få ur alla hingsthållare, såväl svenska som utländska. Alla hingstar skickas dock inte utomlands och jag vet att Z inte skickar på alla heller. Så skickar de är det säkert ok dräktighet.
Å nej, jag läste kanske inte så noga innan. Var det Levisto eller Comilfo Plus du kollade upp? Comilfo Plus var det som jag föll för! Bara han inte går på fryst nästa år så är det 99,99% honom det blir. Allt passar urbra.

Jag har 3-4 ston och 2 ska iaf betäckas nästa säsong. Har funderingar på att betäcka med De Niro och Don Schufro men har svårt att hitta någon information om vem som är hingsthållare/seminansvarig här i Sverige. Don Schufro tror jag dock inte att det finns någon här i Sverige, men vet att det finnas någon med De Niro! :D Vet ni något om detta? Någon som har använt sig av dom hingstarna?
Och jag förväntar mig att jag kommer behöva åka till danmark för att inseminera stona med dessa, iaf Don Schufro, så jag är beredd att köra iväg med dom :)

Jag ska betäcka mitt sto f.05 e.Florencio I (Florestan) ue.Pik Labionics (Pik Bube) till våren. Jag skapade en egen tråd för ett tag sedan och fick många bra tips men jösses vad svårt det är att se objektivt på sin egen häst och hitta en kandidat som man känner riktigt starkt för.

Hon hann själv precis debutera svår klass dressyr men en skada orsakad av yttre trauma gjorde att hon behövde vila och vi passar då på att betäcka innan vi åter förhoppningsvis tar in henne i sporten och siktar mot GP. Hennes stora fördelar är att hon är väldigt korrekt och modern i typen så det ger många valmöjligheter, dessutom är hon väldigt vänlig och arbetsvillig men reaktionssnabb och känslig vilket jag gillar. Tre bra gångarter med plus för skritt och galopp, väldigt bra mun, fin i kontakten och upplevs alltid i uppförsbacke men kan upplevas lite styv så bättre ridbarhet och bogfrihet är alltid önskvärt, gärna lite mer framåtgripande rörelser framförallt i traven.

Kandidater som känns aktuella för tillfället är Glocks Johnson, Apache och Ampere men jag inser att jag kommer ändra mig tusen ggr innan det väl är dags, gud vad det är svårt!!

Vi funderar även på att betäcka ett av våra ston med Löwenborgs Revenge, som är en norsk godkänd dressyrhingst. Är det någon som har en avkomma efter honom? Hade gärna velat se och jämföra med våra. Har 4 st på gården och alla är verkligen underbara! :D

Måste faktiskt skriva ned min För Dagen-lista så att jag kan jämföra med den i augusti :)

Contendro I
Baltimore
Cordess
Hip Hop
Cassini II eller Comfortuna
Click and Cash
Vem till vem? Eller är det typ en dold bokstavsordning som man måste avkoda själv?
Hur ska vi annars kunna ge våra expertutlåtande? :devil:
Cordess har fin stofamilj iaf;)

Haha. Jag avslöjar inte för mycket ;), du får väl gissa och tycka! Men jag gillar att dubbla stofamiljer så två av dem är såna kombinationer, inkl Cordess.
Sorry :angel:

Det är helt klart intressant att dubbla sina Favorit-familjer. Cordess blir säkert jättebra till det, med Heartbreaker på precis rätt ställe :sneaky:

Totilas är också därifrån, glöm inte honom. :rofl:

12247105_10153686917322593_223618683598281552_n.jpg

Måste faktiskt skriva ned min För Dagen-lista så att jag kan jämföra med den i augusti :)

Contendro I
Baltimore
Cordess
Hip Hop
Cassini II eller Comfortuna
Click and Cash

:D :D Såklart att du har Cordess på din lista (vi verkar gilla rätt lika) - han är ju en kandidat till mitt hoppsto också. Henne tänker jag betäcka med Kannan 2016 och om allt går bra kanske hon går till Cordess året efter.

:D :D Såklart att du har Cordess på din lista (vi verkar gilla rätt lika) - han är ju en kandidat till mitt hoppsto också. Henne tänker jag betäcka med Kannan 2016 och om allt går bra kanske hon går till Cordess året efter.

Klurar ju lite på Kannan till nån också men nja... inte henne iaf, blir för mycket Voltaire ;)

Klurar ju lite på Kannan till nån också men nja... inte henne iaf, blir för mycket Voltaire ;)
Men har ju inget Voltaire-blod alls. Däremot så har hon ju Nimmerdor (morfarsfar) så det blir ju lite linjeavel på honom igen (!) det verkar som om han är den röda tråden i mina hingstval

Men har ju inget Voltaire-blod alls. Däremot så har hon ju Nimmerdor (morfarsfar) så det blir ju lite linjeavel på honom igen (!) det verkar som om han är den röda tråden i mina hingstval

Haha lite samma här... Men det blir ju jättebra med Nimmerdor där!

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 354
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
902
Senast: inverterad
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 028
Senast: TantAgda
·
Hästvård Vi har stött på lite funderingar med vår häst. Han har varit spänd i ryggen och behandlades för detta. Veterinären var inte orolig utan...
Svar
0
· Visningar
537
Senast: slant98
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka