Funderingar Hingstval 2012

Sv: Funderingar Hingstval 2012

Wynton spännande, var hittar man mer info om honom och vem tar in på honom?

KL.
hej!
Är nyfiken på vad ni har att säga om hingsten Foundation (Fidertanz - De Vito)

.. en kompis funderar på att använda honom i år:)

hm efter att titta på PS sida inser jag att Foundation inte går att fixa till Sverige?:o

noll koll som sagt, fick höra namnet på hingsten av kompisen och var tvungen att kolla upp honom.

*kl*
Nu har funderingarna övergått i beslut
Frida (36) e.Tip Top - Maraton - Galant, går till Wynton
Fackellilja (36) e.Topaasch - Don Primero - Tip Top, går till Dalwhinnie

:bump:

Spännande att ni använder W!

Hur gör ni när ni ska regga i Holland?

ASVH jobbar på att göra så att hans avkommor kan registreras som SWB :)
Kan inte i huvudet hur man registrerar i KWPN, men isåfall blir det medlemskapsavgift m.m.

Tänkte bara säga att om någon funderar på att använda Shooting Star så har jag en avkomma ca 15 mil söder om Sthlm om man vill komma och spana! Bara och skicka ett PM... :)

Tänkte bara säga att om någon funderar på att använda Shooting Star så har jag en avkomma ca 15 mil söder om Sthlm om man vill komma och spana! Bara och skicka ett PM... :)

Kan du inte berätta mer om din avkomma? Vad tycker du den ha rtt från pappan? Hur är temperamentet?
Jag tyckte shopping star var snyggast på schockemöhles visning och så mycket den typ av häst jag vill ha rent utseendemässigt. Men jag är lite rädd rent temperamentsmässigt ifall den är för nervig och är för reaktiv.
Jag själv behöver en coolare häst på mitt sto. Hon är lite skarp och kombinationen där kanske blir fel...

Jag valde Shooting star till mitt Bayron-Lambert sto med MKT humör just för att ägaren och waldhof gick i god för att det var en genuint trevligt hingst MEN med mkt arbetsvilja och utstrålning, elektricitet...
Baronas möderne har lämnat framförallt ston med mkt vilja, så hos rätt ryttare blir det kanon och hos fel pannkaka. Många av dessa har gått fältävlan med med bra inställning. Och det ser jag även hos mitt sto, variation är ett måste annars slår hon ifrån. Men jag gillar när det finns lite jävlar anamma :) och det märks framförallt nu när många av entrepenadmaskinerna är hemma! Totalt orädd...

Reine har fått bådas vackra exteriör och bättre benställ än modern (mkt glad för det) samt 3 bra grundgångarter med en trav som har många plus samt redan nu visar han att det är lite nerv på utsidan, tycker att täckespåläggning är läskigt men att stora 30-tons bandgrävmaskingen rasslar förbi, det är bara intressant :confused: samt att traska runt på stora gårdsplanen med allt läskigt är en baggis... Ungen är hur superpositiv till allt vad som än gäller på banan, löshoppning-lösgalopp-lastning-åka-hovslagare-veterinär...:)
Relativt nytagenbild på plutten...
Jag är helnöjd med honom och skulle definitivt kunna tänka mig och göra om kombon... :love:

33010613.jpg

och modern 2011
31912299.jpg

Våra ston låter lite lika i temperamentet ändå ;)

Det låter ju bra med hur funderingarna gått gällande just insidan huvudet och din Reine (haha coolt namn) ser så fin ut, men han har ju en väldigt snygg mamma också :love:

Tac för svar :)

ASVH jobbar på att göra så att hans avkommor kan registreras som SWB :)
Kan inte i huvudet hur man registrerar i KWPN, men isåfall blir det medlemskapsavgift m.m.

I samband med seminporter från ngr av "våra" hingstar erbjöd vi direkt registrering i KWPN under förra säsongen och det fungerade utmärkt!!
(Faktiskt betydligt bättre mottagande där av både svenska ston och dess ägare än i ASVH,synd att behöva erkänna detta-men tyvärr sant.)

Och med tanke på det totala kaos som råder här hemma för tillfället,så känns det positivt att kunna erbjuda världens högst rankade och förmodligen mest professionella stambok som ett alternativ.

Även reggning i Westfalen fungerade ypperligt!!

*kl*

Är i valet och kvalet om hingst nu så behöver fler råd, har en maxad D-ponny som ska betäckas iår, hon har gått mvs dressyr som storhäst la hoppning, rör sig bra, lite kort skritt, hoppar bra, lite svaga framben. Vill ha en hopphäst som kan röra sig, eftersom hon änåd gått ganska "höga" klasser i dressyr så vill jag ha en hingst som kan hjälpa till att föra de vidare till fölet. Stoet är smäckert och jag vill ha en ganska smäcker avkomma. Hingstarna jag står och väljer mellan är lasandos eller fighting alpha eller ev Camaro M eller corriendo tau. Hittar dock inte vad fighting alpha har lämnat storleksmässigt. Vill ju ha en storhäst, sen kommer de ju inte bli någon jättehäst men en som är över ponnymåttet. är också tacksam för tips om andra hingstar :)

Välj bort Fighting Alpha om du vill ha en avkomma med bra gångarter. Hans avkommeindex i Hannoveraner Verband är:
Skritt 78
Trav 60
Galopp 73
Ridbarhet 77

Detta på 22 visade avkommor.
Däremot har dom ett hoppindex på 142 på honom.

Exteriör 86
Extremiteter 86

*kl*

Är i valet och kvalet om hingst nu så behöver fler råd, har en maxad D-ponny som ska betäckas iår, hon har gått mvs dressyr som storhäst la hoppning, rör sig bra, lite kort skritt, hoppar bra, lite svaga framben. Vill ha en hopphäst som kan röra sig, eftersom hon änåd gått ganska "höga" klasser i dressyr så vill jag ha en hingst som kan hjälpa till att föra de vidare till fölet. Stoet är smäckert och jag vill ha en ganska smäcker avkomma. Hingstarna jag står och väljer mellan är lasandos eller fighting alpha eller ev Camaro M eller corriendo tau. Hittar dock inte vad fighting alpha har lämnat storleksmässigt. Vill ju ha en storhäst, sen kommer de ju inte bli någon jättehäst men en som är över ponnymåttet. är också tacksam för tips om andra hingstar :)

Camaro M är en av de hingstar som ger störst, så på det sättet kan han ju passa. För att vara en hopphingst verkar gångarterna bli ok. Jag har för mig att just frambenstekniken har ganska stor arvbarhet, så jag skulle titta på en hingst med riktigt bra framben om ditt sto är lite svag där.

Va rädd för de,kollade lite på youtube på avkommor till han och hittade en som rörde sig bra, synd han va lite av favoriten :/

Ja dom avkommor jag sett av camaro har varit väldigt stora, det som oroar mig är att dom varit väldigt skarpa. Ja hingsten måste ha bra framben, va intreresserad av casillus men avstod pga hans framben, även hans far casall har ju lite dåliga framben.

har sett Corriendo Tau på nära håll flertalet gånger nu. Jag blir mer o mer positiv för varje gång. Han har mkt ponnyutseende, litet, väldigt fint huvud. Bra front, ngt vinklade haser kort sammanfattat. Han är väldigt elastisk, har bra grundgångarter och hoppar lätt med bra framben. Nackdelen är ju att man itne vet vad han lämnar då det är hans första säsong i aveln. Men av de hingstar du nämnt tycker jag ändå att han är den mest intressanta

Lånar knapp och ber råd för har ibland 10 hingstar och ibland noll av intresse :o Velpelle deluxe!

Två ston:
Lacritza e Lasandos - Napoleon - Ceylon. Rör sig bra, 170 cm hög och bra psyke (fick sist föl efter tailormade som fick skarp skalle och vill inte ha det i år igen). Söker på henne någon som behåller bra storlek och typ (hon fick 8 på typ själv).

Nypon e Nactus - Pontus - Chanteclair. Liten donna så vill ha hingst som ger stort (hon är bara 157). Hon har bra psyke (fick förra året föl efter Bellagio som är toppen i allt). Vill få in längre ben och lite ädlare då hon är lite grövre :) Ser ut som en ponny :p

tailormade ? Temptation ? Attention ? Vilken ?

Nypon skulle jag betäcka med Bellagio igen om du är nöjd, låter ju som en superbra kombination

Oj tappade halva namnet! Temptation :p

Bellagio fölet är pyttis :( Vill få större föl..
Bellagio har gett fin typ på fölet men hon är mindre än jämngamla welschar ;)

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka