Funderingar Hingstval 2012

Sv: Funderingar Hingstval 2012

Ja han är väldigt söt, tror fölet skulle bli ursött då stoet ser lite ut som en my little pony och har litet smäckert huvud. Men som sagt eftersom eftersom han inte betäckt förut så känns det lite osäkert, detta blir dessutom hennes sista föl.

Nej tror mamman inte ger stort :( Så behöver nån som kan få i alla fall nån som blir över 160 ;)

Nej tror mamman inte ger stort :( Så behöver nån som kan få i alla fall nån som blir över 160 ;)

Mitt tips är att betäcka med en läcker c-ponny:p. Lämnar hon ändå litet med en jätte som Bellagio känns sannolikheten stor att hon kan lämna fina ponnyföl:).

Jag ser så många fördelar med att ta ponnyföl i dessa tider. Det är många gånger inte helt lätt att sälja halvbloden om man inte hittar köpare på dom som föl. Då kostar dom en j-la massa att föda upp och är dom inte riktiga stjärnor är det svårt att få igen pengarna. Ponnierna är billigare att föda upp och det behövs verkligen fina svenskfödda gångartsponnier!

Haha jo kanske får göra det :p Frågan är vad för ena fina det finns. Är ju bra sto, meriter i MSV dressyr med placering

Har hon fått fler avkommor? och hur har de i så fall blivit? ska hon föla i år? det var kanske bara ett tillfälle att denna blev så liten?

Annars är jag böjd åt att hålla med Fiorano. Men vad jag har förstått kanske man får behålla ponnyavkommorna ett tag innan de går att sälja? till de är en 3-4 år? det är inget jag vet, men det verkar inte lätt att sälja ponnyunghästar. Även om de är billiga i drift så kostar de ju att tillverka, i alla fall i de fall där hingstarna gått över på semin.

Funderar på ringa förra ägaren och höra hur 2010 fölet är nu. Hon fick andra fölet förra året, den vi har hemma. I år får hon sin tredje.

Jag vet inte om det går att få tag på semin från honom, men The Breas My Mobility har fått många fina ungar tillsammans med halvblodsston. :love:
Han är dessutom gul med mycket vitt. ;)

Problemet är att ponnyföl är inte lättsålda heller och man går knappast vinst där. De är lättare sälja inridna sen och har ingen som kan rida in :(

Ser superfin ut! Funderar på Shooting star till mitt sto som är efter Rotspon - Wheltrum. Ger han stort? Skulle vilja förbättra gång samt ridbarhet.

I vilken bemärkelse tycker du casilius / casalls framben är dåliga? Hade tänkt välja honom till ett av mina ston, jag har kanske missat något?

Dåliga är de väl inte, men det finns hingstar med ännu bättre frambensteknik. Jämför med Satisfaction, t ex.

Dåliga är de väl inte, men det finns hingstar med ännu bättre frambensteknik. Jämför med Satisfaction, t ex.

Du har inte blandat ihop Roffes hingstar nu??

Vill nog tycka att just Casall har väldigt bra frambensteknik, däremot Quintero har ingen rolig frambensteknik

340172bf498b4e5b11a842f46acb0fa4f516d447_175785599.jpg

TT116126_jpg_572728d.jpg

Nej, jag jämförde en film på casall med en film på satisfaction. Generellt är satisfactions framben bättre tycker jag, även om casall är bra på just det fotot du visade. Satisfaction är ju rätt extrem.

Dåliga är dom väl inte men dom kan i vissa språng bli hängande, casillus är ju unghäst så hans kan ju bli bättre. Skulle inte välja han till ett sto bed dåliga framben (som mitt sto) däremot ett sto med bra fram ben som nedärver bra framben skulle ja nog inte tveka för bak är dom ju jättefina!

Nej, jag jämförde en film på casall med en film på satisfaction. Generellt är satisfactions framben bättre tycker jag, även om casall är bra på just det fotot du visade. Satisfaction är ju rätt extrem.

Hittar faktiskt ingen bild på Casall där han har dåliga framben när jag kollar runt på bilder så tycker jag att de i princip har samma frambensteknik.

Då så. Case closed? Alltså, Casall är en jättefin tävlingshäst med fin teknik, men man kan ju inte vara bäst på allt. Det finns säkert bättre exempel på hästar med outstanding frambensteknik än Satisfaction också, men jag råkade komma att tänka på honom.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka