Fundering ang LC:2 2000

L

Liljan80

Ska på lördag rida en LC:2 2000 och sitter och pluggar på programet.
Punkt 4 gör mig lite fundersam
(AKEMCHE arbetstrav)
är det så här dom menar?

________C_______
|(-------------) |
H || | |M
|| / |
| / |
| / |
| /
E | /
||
||

Hoppas ni förstår hur jag menar....

Sv: Fundering ang LC:2 2000

Tyvärr blev inte bilden som jag hoppats på men men ...

Är det så att man vänder snett igenom vid E till M? Är inte bekant men den typen av väg nämligen?

Vill verkligen inte rida fel...

Tacksam för hjälp!!!

Om du tittar i den nålade tråden om program högst upp på den här sidan så har du en länk till "stallbacken". Där finns alla program uppritade, jättebra!

Är du säker på att det är LC:2 2000 du ska rida?
Det senaste programmet är LC:2 2003 och där har just den vägen ändrats.

Man ska alltid använda den senaste versionen av programmet, men det förekommer att klubbar på klubbtävling änvänder gamla program, antingen för att använda upp de gamla protokollen, för att slippa köpa nya, eller för att de inte har koll på att programmet ändrats. På Inbjudnings/Lokaltävling och högre SKALL den senaste versionen användas.

I programmet från 2000 så kommer du från K, vid E vänder du 'snett igenom' till M och följer sedan spåret på kortsidan, vänder över banan vid E och gör en volt vid X.

I programmet från 2003 kommer du från K, vid E vänder du över banan till B, svänger höger och följer spåret, lägger en volt vid C och vänder över banan vid E (utan volt vid X). Programmet ha altlså blivit mer symmetriskt.

Ylva skrev:
Är du säker på att det är LC:2 2000 du ska rida?
Det senaste programmet är LC:2 2003 och där har just den vägen ändrats.

Man ska alltid använda den senaste versionen av programmet, men det förekommer att klubbar på klubbtävling änvänder gamla program, antingen för att använda upp de gamla protokollen, för att slippa köpa nya, eller för att de inte har koll på att programmet ändrats. På Inbjudnings/Lokaltävling och högre SKALL den senaste versionen användas.

I programmet från 2000 så kommer du från K, vid E vänder du 'snett igenom' till M och följer sedan spåret på kortsidan, vänder över banan vid E och gör en volt vid X.

I programmet från 2003 kommer du från K, vid E vänder du över banan till B, svänger höger och följer spåret, lägger en volt vid C och vänder över banan vid E (utan volt vid X). Programmet ha altlså blivit mer symmetriskt.

Det är en lingondressyr på ridskolan. Så inget avancerat.
Programmet jag fick är just LC:2 2000, men reagerade på att det var ändrat i 2003 versionen.

Men då var det så iaf att man vänder "snett igenom" från E-M.

Tack för hjälpen!

break_a_leg skrev:
Om du tittar i den nålade tråden om program högst upp på den här sidan så har du en länk till "stallbacken". Där finns alla program uppritade, jättebra!

Tyvärr fanns inte LC:2 2000 med. Och LC:2 2003 som finns stämmer inte överens med instruktionerna i det tidigare programmet.

Annars är det en väldigt bra sida.

hur som helst så är det en kort "snett igenom" man rider i de programmet....

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 107
Senast: monster1
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 811
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 336
Senast: Sassy
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
42 43 44
Svar
863
· Visningar
26 451

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka