Synd att du inte tar till dig de råd och kritik som ges här, många inne här är riktigt duktiga på hundar.
Det tvivlar jag inte på,,, jag vtycker bara att vissa skriver så otrevligt och verkar utgå ifrån att jag är helt blåst.
Trist
De jag känner som har hund tycker att jag absolut skulle kunna ta hand om och uppfostra en hund bra.. så...
Du får jätte gärna ge mig råd men skriv inget mer att jag inte ska skaffa hund.. Jag kan lova dej att min hund kommer att få det bättre än många andra hundar... i både kärlek, m otion och uppfostran.
Jag utgår inte från att du är helt blåst, däremot nybörjare på hundar ( vilket du själv skriver att du är )
Och när jag skriver att du bör tänka över ditt beslut så är det inte för att vara elak eller spela översittare
utan just för att det är så jag tycker och tänker när jag läser dina inlägg.
på ett forum kan man inte bara få positiva svar.
Några utdrag som får mig att fundera.
Vill inte ha en liten hund, inte heller en allt för sträv eller långhårig hund
Svar: Man kan inte nbart välja hund på utseende, den bästa hund för dig kanske har strävhårig päls, eller är en storlek mindre.
jag vill ha en hund som jag kan ha lös..
Svar: Som valp kan hunden ingenting, det är bar träning och konseventa ägare som till stor del gör hunden.
jag tycker golden och labbar e tråkiga och schäffrar är bland den fulaste hundrasen tycker jag
Svar: här poängterar du åter igen att det är viktigt att hunden är SNYGG inte att den skall passa bäst med dig.
Jag bara undrar nu men inte sjutton kan det väll vara så himla stor skillnad på att uppfostra en hund och en unghäst
Svar:
är vad jag blir när jag läser detta
Och skulle jag nu köpa en såkallad lättare hund så är det ju inge kul att gå och längta efter en annan sort som man egentligen ville ha...
Svar: Om du tror att det blir så?! så tycker jag allvarligt att du inte ska köpa hund.
jag tycker inte det verkar finnas en enda hund som inte är till för jakt eller vallning sååå.....
Svar: Jo då de finns, men tydligen tilltalar de raserna inte dig rent utseendemässigt
Jag vill hitta en hund som jag känner för typ när jag träffar den och läser om den jag vill känna att den här vill jag ha ... och sen om det är en vall eller jakt ...jag får anpassa mej..det är bara det att det måste
ha en hund som man kan ha i stallet utan att den jagar hästarnra ....men skulle då en vallhund verkligen ut och valla hästarna, fåren om man har tittat på hästar rådjur får kor ända sedan valptiden...
Svar:
Åter igen läser jag ett inlägg som verkligen får mig att tänka, köp inte en hund.
Jag vill INTE ha en hund som är: för Liten, strävhårig, skällig, aggresiv, för jaktig, för misstänksamm mot andra människor. o sv
Svar: En massa blandade krav som också gör mig en smula fundersam.
Jag vill bara få dig uppmärksam på vad du skriver och hur det tolkas.
För i många ögon så tolkas det som att du inte är mogen för en egen hund.
Inget översitteri bara en enkel förklaring