Lånar knapp*
NU VILL JAG BARA TALA OM FÖR ALLA ATT:
jag tänker inte köpa en hund som behöver jaga eller valla med jämna mellanrum för att må bra. Jag har tagit åt mej av det ni har skrivit och på så vis blivit klokare. Jag har väl egentligen aldrig tänkt att skaffa en hund som fortfarande föds upp för att tex jaga, däremot tyckte jag att en hund som man använde till jakt för 50 år sedan men numera används mer som sällskap kanske inte tar någon skada av att inte jaga.
JAG VILL SJÄLVKLART INTE ATT "MIN" HUND SKA VARA OLYCKLIG.
OCH jag ska självfallet läsa, fråga och tänka igenom mitt köp av hund, Men jag måste ju börja någonstans. Om jag nu tex läser om boxern och tycker att den verkar passa mig bra..så kan jag ju fråga och läsa om hur man bör göra i vissa situationer ....och hitta den (metod) som fungerar bäst för mig och hunden.
Det är synd at det skulle bli ett sådant stohej om jag SKA eller INTE ska skaffa HUnD ...JAG ÄR INTE SÅN SOM BARA SKAFFAR ETT DJUR hur som helst.
OCh jag jag e inget proffs på hundraser och vad de används till därför frågade jag om råd här...tanken var att jag skulle få bra tips så jag kunde BLI *proffs*
på min blivande hundras.
Jadzia: jag tycker att du har skrivit vettiga saker ABSOLUT. Men ibland har du vart lite väl pesimistisk. Det du har skrivit i de bättre inlägen har jag tagit åt mej.
BEBBEN: Nä du är för mycket för att jag ska kunna lyssna nå vidare på dej. Lyssnar hellre på nån trevligare med lika mycket kunskap. Jag tycker mest att du har talat om hur dålig jag är :smirk:. och inte gett nåra tips som jag har kunnat ta åt mej. SYND