fullblodshingstar

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare onlyappaloosas
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 752
O

onlyappaloosas

lite nyfiken undrar om det finns några bra fullblodshingstar för avel i år?
hur är det med Mr Carrera ? tycker han verkar riktigt fin men har han lämnat något bra? tävlas han?

finns det några fullblod som tävlas högt i hoppning och dressyr?

Sv: fullblodshingstar

Jag antar att du menar fullblod till halvblodsavel?

Mr Carrera har väl inte hunnit lämna så många avkommor än?

Roven xx har tävlat 1.50 hoppning iaf, så mkt har jag koll på :angel:

Mr Carrera har sprungit in över 2 miljoner på galoppbanan, det kallas väl också att tävlas?

Han betäckte bara 3 ston första säsongen och jag har för mig att det blev 17 förra året så han har inte så många avkommor ännu.
Funderar själv på att använda honom nästa år, tycker att är av rejäl typ och så imponerade han på mig på bruksprovet!

Roven är väl den som är mest meriterad i ridsporten av dom som finns i avel i Sverige.
Däremot har ju inte vi i Sverige sett så mycket av hans avkommor men det borde väl gå att snoka rätt på några ute i Europa. Han har en avkomma som visas på Bruksprovet nu.

Den xx-hingst som lämnat med framgångsrika avkommor är väl ganska överlägset Eighty Eight Keys. Han har ett ganska stort antal som placerats sig och vunnit årgångs championaten bla. samt en OS-häst och en ponny som vunnit/placerat sig i NM och EM i fälttävlan och sen vunnit SM i dressyr.
Han lämnar/har lämnat främst avkommor i Fälttävlan och dressyr.
Har själv ett sto efter honom och ett dräktigt med han.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 148
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 703
Senast: ildiko
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka