Y

YaYa

Jag :love: fullblod och tänker använda en hel del fullblod eller ston med fullblod i sig!
Men skulle vilja veta utländska hingstar! Ni kan även skriva om dom svenska hingstarna, Om vad ni tycker om dom och deras avkommer. Skriv gärna in gamla hingstar som ni tycker om eller har i er stamtavla! :d
* Vilket land och var dom står nånstans!
*Vad dom lämnar för något?
* Vad tycker ni om honom eller hans avkomme
*Sätt gärna in en bild på honom!

Har ni ett fullblodsto som ni har eller ska använda i avel!
Skrev lite om henne och hennes avkommer om hon har fått några allså! ;) Och vilken hingst ni har eller ska använda till henne och varför! :rofl: ;)
Sätt gärna in en bild på henne eller hennes avkommer!

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Fullblod!

Det är väl mer intressant att veta om fullblodsstonas linjer än om eventuella hingstpartners.....

Jag har Bilberry som är lite mer än 75% fullblod och är efter Bold Irish.
Hon har fått två föl med Briar och tre med hingstar som jag inte vet vad dom heter.
Vi ska betäcka henne nästa år och det blir inte med en xx-hingst utan ett rent halvblod.

roslagen skrev:
o din poäng är? :crazy:

Jag menar att man får skriva vad man vill och vad man tycker om fullblod! Det är bara en kul grej och har du tycker du inte om denna tråd så behöver du inte läsa den! :mad:

Fortfarande Grevinnan skrev:
Jag har Bilberry som är lite mer än 75% fullblod och är efter Bold Irish.
Hon har fått två föl med Briar och tre med hingstar som jag inte vet vad dom heter.
Vi ska betäcka henne nästa år och det blir inte med en xx-hingst utan ett rent halvblod.

Ok får man fråga hur avkommerna blev? och vilken hingst hade ni valt i år? :bump: :smirk:

Dom avkommorna har hon fått hos andra ägare.
Och jag har bara ägt henne i tre veckor och hon betäcks inte i år.
Men det lutar åt Camiell Flamingo Z.....
Sen när hon fått sitt föl och det har blivit avvant får hon flytta till en ny familj.....då vi inte har plats för två nya hästar.
Kan jag skicka henne till dej då kanske???? :cool:

På en skala hur ... är du då? Om jag inte fastnat för rubriken skulle jag väl aldrig ha kollat på tråden överhuvudtaget. Jag tycker ändå att eventuella livspartners till xx-ston är helt ointressanta om man inte vet ngt om stostammen.
ALLA fullblodsston lämpar sig nämligen inte i ridhästavel, och det är väl ridhästavel du har i bakhuvudet, vilket många verkar tro!!!

Har ett fullblodsto som heter Elizabeth Tail´r.Hennes pappa heter Richard of york och mamman heter Tailormade.Henne hade jag tänkt betäcka senare i framtiden med nån fin hingst.Hade det varit tid för betäckning nu hade jag valt Hellrik som jag tycker så mkt om :).

Jag har en efter Lotus Pool, fast tyvärr bara en vallack.

Har sett en hel del underbara Lotus Pool på tävlingsbanorna nu och främst i fälttävlan.

Min har dessutom en halvbror som blev godkänd hingst i USA nyligen e. Robin Z

Mödernet är e. Take a Reef - Roman Way.

Kan ju tillägga att en av EM hästarna i Fälttävlan har just Take a Reef som morfar.

Hmm,varför skulle hon inte vara bra avelsmaterial?,hon kommer ju bli häst hon också.Kommer ju inte betäcka henne på dom närmaste tre åren.Sen ska hon ju bli frisk i kroppen och börja tävlas igen innan hon betäcks med nån hingst.

Varför? För att hon kan nedärva sin brist på hållbarhet naturligtvis.

"Hästen vad låst i länden,alltså ingen rörlighet alls i bak.Ena bakbenet var efter det andra.Rörelsemekaniken funkade inte alls.I fram var det precis likadant,spänd i bröstmuskulaturen.Terapeuten sa att hade vi åkt till kliniken så hade vi fått henne utdömd för hon haltade på alla fyra benen pga alla låsningar eftersom rörelsemekaniken inte funkade.Hon stretchade och knådade och efter ett tag så blev hästen ngt lösare bak,inte mkt men lite bättre."

Det tror jag inte,hon har ju inte ävrt det här problemet av nån,sen om jag vill avla med henne e det ju mitt ansvar eftersom jag ska ha fölet.

Ja det är naturligvis upp till varje stoägare att betäcka sitt sto hur olämpligt det än må vara, jag har inte sagt nåt annat.

Ja så e det ju,sen finns det inte många hästar i Svergie som e speciellt friska i kroppen.Det e ju inte bara hon.I mitt stall e det redan hälften av alla hästar som har haft fel rörelsemekanik,men som nu har blivit friska.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 505
Senast: ildiko
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 263
Senast: Görel
·
Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 700
Senast: cili
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 864
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka