ft-kortet ponny/häst

J

jagvillvaraifred

En liten(?) fråga!

Jag har ft-kortet för ponny, och eftersom jag fyller 18 nästa år kanske det är dags att ha det nästa sommar.
Att hitta kurser är ju inte det enklaste, men finns en kurs här om två veckor.

Eftersom jag bara behöver göra om ridproven, undrar jag om det inte går att göra det för häst men på min ponny.

Har ju ingen storhäst nu och min ponny klarar häst-hinderna och galoppsträckan tror jag inte vore något problem heller.

Är det möjligt?

Sv: ft-kortet ponny/häst

Nej, det går inte

Vitsen är just att du skall visa att du klarar av att rida stor häst (vilket i normalfallet är svårare, speciellt om man tagit kortet på liten ponny) Själva provet är inte annorlunda än det med ponny

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 002
Senast: Juli0a
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
4 424
Senast: QueenLilith
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 185
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 580
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar