Frysna tassar - Vinterskor hund

Sv: Frysna tassar - Vinterskor hund

KL

Nu har jag beställt dojor till Ping, fick ta näst minsta storleken, får se hur de passar för hon låg precis över minsta stoleken

Hur gjorde du med betalning? Kommer faktura eller betalade du direkt? Om du inte vill svara i tråden får du gärna PM:a. :D

Oj, nu var de ett tag sen jag var in här. Beställde muttluks den 2/12, stod leveranstid 7dagar, men har fortfarande inte fått dem :S Betalade med kort direkt på sidan och kvitto har kommit på mail. Nu vill jag bara dem ska dimpa ner i brevlådan, börjar ju bli kallt ute igen nu.

Beställde Btw storlek medium så hoppas dem ska passa, tassarna låg lite utanför markeringen för small så vågade inte chansa på att dem blir för trånga. Har som sagt två pinscherhanar

Oj, nu var de ett tag sen jag var in här. Beställde muttluks den 2/12, stod leveranstid 7dagar, men har fortfarande inte fått dem :S Betalade med kort direkt på sidan och kvitto har kommit på mail. Nu vill jag bara dem ska dimpa ner i brevlådan, börjar ju bli kallt ute igen nu.

Jag beställde ju mina muttluks den 29e o har ännu inte fått hem dom!! Ringde dem igår, o då sa hon: "jo men dom ligger ju här..hmm..undrar varför vi inte postat dom?!" :crazy: Så sa hon att hon skulle posta dom igår o att jag skulle ha dom idag, men har inte fått dom....
Men en till negativ sak är att inte ens den minsta storleken kommer nog passa till min lille, de kommer va för stora, enligt henne..hon sa att dom får in många returer av folk vars chihuahuor haft för små tassar... Så jag är jättebesviken :( Inte bara för att leveransen tar sån tid, men även för att de inte har passande skor till små chihuahuor... :( Vette fan vad min hund ska ha på sig resten av vintern då...kan ju knappt ta promenader nu...o de kommer säkert bara bli kallare...

Jag beställde ju mina muttluks den 29e o har ännu inte fått hem dom!! Ringde dem igår, o då sa hon: "jo men dom ligger ju här..hmm..undrar varför vi inte postat dom?!" :crazy: Så sa hon att hon skulle posta dom igår o att jag skulle ha dom idag, men har inte fått dom....
Men en till negativ sak är att inte ens den minsta storleken kommer nog passa till min lille, de kommer va för stora, enligt henne..hon sa att dom får in många returer av folk vars chihuahuor haft för små tassar... Så jag är jättebesviken :( Inte bara för att leveransen tar sån tid, men även för att de inte har passande skor till små chihuahuor... :( Vette fan vad min hund ska ha på sig resten av vintern då...kan ju knappt ta promenader nu...o de kommer säkert bara bli kallare...

OJ! Då får jag nog ringa dem på Måndag och fråga vart dem håller hus. Har ju gått 8dagar redan och leveranstiden var 7dagar stod de. Min mamma har russkiy-toy terriers, dem är nästan mindre än chihuahuas, min kollega har en hund efter min mammas kennel och hon köpte skor till sin för någon månad sen, Men de var sånna som såg ut som riktiga skor. Dem verkar sitta bra på henne, Kan fråga vad de är för storlek på dem om hon minns. Vet hon köpte dem i Örebro på någon djurbutik iaf.

Jag har inte heller fått mina :(
Beställde sent förra fredagen så kommer de inte på måndag får jag också börja jaga dem. Ping har inte kunnat gå mer än en ordentlig promenad på 2 veckor, inte alls roligt :(

Hej!
Idag när jag skulle ut med hundarna så var de ca -10 och jag hann inte ens gå 200meter innan dem börja få kärlkramp av kylan i tassarna.

:rofl: :rofl: :rofl: Förlåt, men precis som någon annan redan påpekat så är kärlkramp ett smärtsamt tillstånd då delar av hjärtat inte får tillräckligt med syre. Jag läser om detta i min utbildning just nu så jag ärväl lite skadad, men tyckte detta var en jätterolig felskrivning. :bow:

Hoppas du får bra skor så att vovvarna slipper frya om tassarna :idea:

Och jag har inte heller fått mina... Hoppas verkligen de kommer. Känns rätt oseriöst att de inte kommer efter utlovad leveranstid.

:rofl: :rofl: :rofl: Förlåt, men precis som någon annan redan påpekat så är kärlkramp ett smärtsamt tillstånd då delar av hjärtat inte får tillräckligt med syre. Jag läser om detta i min utbildning just nu så jag ärväl lite skadad, men tyckte detta var en jätterolig felskrivning. :bow:

Jag med, hade prov på det härom veckan :D Undersköterska?

Sjuksköterska ;)

Var faktiskt lite förvånad att inte fler hade påpekat det, jag såg det innan jag öppnade tråden :o

Och jag har inte heller fått mina... Hoppas verkligen de kommer. Känns rätt oseriöst att de inte kommer efter utlovad leveranstid.

Ja verkligen! Oseriöst som fasiken, ändå säljer dem bra märken. OB-track är ju ändå välkänt. Väldigt dåligt de ska dem få höra på måndag!

På dealextreme finns billiga skor till småhundar (eller fanns sist jag kollade iallafall), fri frakt till sverige men kan ta väldigt lång tid ibland..

Hoppas det är ok om jag lånar din tråd lite bara, min fråga kanske ger dig svar också :)

Jag och voffsan tränar ca 3-4 dagar i veckan i skogen. Vi måste in i skogen, bort från stigar och liknande för att jag ska kunna släppa henne. Idag har vi efter några veckors vila börjat igen och hennes tassar var efter en stund nästan lika stora som tennisbollar pga snön. Hon haltade hela vägen tillbaka som om höftleden var ur led och kastade sig i farten ner och tuggade på snöbollarna i hennes tassar. I övrigt verkade hon oberörd, fortfarande glad men valde att gå i snön framför den plogade vägen (mjukare antar jag).

Om man är mitt ute i skogen i helt orörd snö som på dom flesta ställen går upp till magen på hunden, finns det då några skor som sitter kvar? Hon springer som en idiot innan vi ens börjar träna och hamnar ibland med tassarna i mossemarker där jag är ganska så säker på att så gott som alla skor flyger av. Men skor känns som vårat enda alternativ. Denna vovven behöver både spårträning och uppletande minst varje vecka för att inte få tillbaka sina stressproblem, och springa lös minst 4 dagar i veckan. Så enbart inomhusaktiviteter funkar inte :( Och spårträningen är svår nog redan nu i all snö. Hon fullkomligt ÄLSKAR snö och blir som en valp när vi viker av den plogade vägen och går in i den snöfyllda skogen :love:

Inte skor men jag har hört att det ska hjälpa med silikon glidmedel i pälsen och tassarna. Det hjälper även att tassarna inte utsätts för salt lika mycket har jag hört.

Inte skor men jag har hört att det ska hjälpa med silikon glidmedel i pälsen och tassarna. Det hjälper även att tassarna inte utsätts för salt lika mycket har jag hört.

Jag testade min precious:
*Länk borttagen av moderatorn* och den var grymt bra! Men den är väldigt dryg och jag orkar inte stå och dutta på lite här och var, utan tar en klump och bara kladdar på. Gör man så är den inte vidare ekonomisk med tanke på originalpriset :angel:

Senast ändrad av en moderator:

Jag har en lite större hund än dig. Men han har camon dogboots. Se sitter super. Han fick ha största storleken, så det lär finnas sådana som passar din vavva.

Nu har jag fått första paret Muttluks. Har dock inte hunnit prova dessa än då jag var stressad till jobbet (nattjobb). Dem hade inte kollat ordentligt att jag beställt två par, vilket jag tycker var väldigt klantigt. Så hon skulle skicka par nr två igår sa hon. Hoppas dem ska passa och hålla sig på plats. Återkommer när jag provat dem

Nu har jag fått första paret Muttluks. Har dock inte hunnit prova dessa än då jag var stressad till jobbet (nattjobb). Dem hade inte kollat ordentligt att jag beställt två par, vilket jag tycker var väldigt klantigt. Så hon skulle skicka par nr två igår sa hon. Hoppas dem ska passa och hålla sig på plats. Återkommer när jag provat dem

Vaf*n...jag har fortfarande inte fått mina o beställde mina den 29e :crazy:

Jag har en lite större hund än dig. Men han har camon dogboots. Se sitter super. Han fick ha största storleken, så det lär finnas sådana som passar din vavva.

Har sökt efter dom nu på nätet, men hittade bara engelska sidor.. Finns dom i nån svensk butik? O framförallt på nätet? Så jag slipper åka in till nån butik :)

Jag har prov-gått med hundarna iklädda sina Muttluks nu. Dock fick dem bara ha på baktassarna (som verkar ha de värst alltid) då dem var klantiga nog att bara skicka ett par. Hundarna vande sig på bara någon minut och dem kunde njuta av en riktig promenad idag. Dem satt kvar och både jag och hundarna är jätte nöjda.

De enda jag är besviken på är att leveransen inte kom på utsatt tid samt att dem nu missat skicka två par (8st skor), utan bara 1 par (4st skor). Hoppas dem andra ska dyka upp snart. Men kan verkligen rekomendera dessa till hundar med frusna tassar!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka