Frysna tassar - Vinterskor hund

Sv: Frysna tassar - Vinterskor hund

KL

Ett tips till alla som är desperata efter skor till sina hundar i denna vargavinter:

Köp babysockar i passande storlek och tejpa på. Det funkar jättebra på min extremfrusna nakenhund nu när hennes skor har gått sönder. Blir det för lite skydd med en socka per tass kan man sätta på flera, lager på lager. När det har varit ner mot 15 minus här har hon haft tre sockor på sig. Det blir inte otympligt och hon håller värmen bra.

Det bästa är om man hittar strumpor i något syntetmaterial, bomull är inget bra under vintern (läs mer under "Material" här). Sen köper man bara en bra tejp (jag brukar använda hudtejp eller papperstejp) och tejpar fast dem.

Jag har provat mig fram och det bästa stället att tejpa på är precis ovanför "knölarna" som sitter på varsin sida av benet, strax ovanför tassen. Om man känner på sin egen handled så har man en "benknöl" på var sin sida av handleden, precis där handleden övergår i hand. Hundarna har motsvarande "knölar" och tejper man just ovanför dom sitter sockorna som berget sen.

Lycka till!

KL

Nu har jag fått skorna och jag är fruktansvärt missnöjd! Finns ingen möjlighet att det ska gå!
De är jättekorkat sydda och gigantiska!

Fan med! har jag väntat 3 veckor på skit!

Hmm jag hämtade ut mina nu. Bak blir nog bra men fram är tveksamt. Ska prova inne först och annars byta upp mig en str. Köpte ju 8 st så även om jag byter behåller jag nog två st i str s till baktassarna. Vill ha några extra.

Igår kom skorna!
Jag har inte provat dem än, men Hunken och Billy hade gjort ett försök igår. Det gick helt klart över förväntan, men vi ska nog prova under mer ordnade omständigheter nästa gång.

Det är faktiskt ganska fantastiskt vad Billy går med på, måste jag säga. Lägg till att dvärgpinscher är en ras som är ganska rädd om sina tassar:

FILM!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka